Site icon IAS

האם ירדו עלויות הנופש בישראל?

משרד התיירות אישר בחודש האחרון מענקים בסכום של כ-200 מיליון ₪ לבניית כאלף חדרי מלון בהשקעה כוללת של כ-700 מיליון ₪

 

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "בניית כ-1,000 חדרים בערים ובפריפריה תקדם את התחרות ותתרום להורדת מחירי הנופש בארץ. זהו צעד משמעותי, המצטרף לשורה של צעדים נוספים להורדת עלויות הנופש בישראל, ביניהם: הסכם השמיים הפתוחים וקידום חברות "לואו קוסט", דירוג בתי מלון, פטור ממדריכי כושר בבתי מלון ועוד".

 

המענקים בשנת 2013 מוקצים להקמה, הרחבה והסבה של שישה- עשר בתי מלון ברחבי הארץ. שנים- עשר בתי מלון מתוכם הם מלונות חדשים או כאלה שעברו הרחבה – והיתר מיועדים להסבה לבתי מלון. המלונות יוקמו בירושלים, בטבריה, בחיפה, באילת ועוד.

 

בירושלים זכאים היזמים למענק ייחודי בגובה של כ- 28% מסך ההשקעה. בחודש שעבר אושר מענק להקמתם של שני בתי מלון חדשים בעיר ולהסבת מלון נוסף בהשקעה כוללת של כ- 430 מיליון שקלים. בין המלונות שעבורם נתקבלו מענקים: מלון בן 400 חדרים שיזמה חברת נצבא, המתוכנן לקום באזור משרד החוץ לשעבר, בהשקעה של כ- 325 מיליון שקלים.

 

בנוסף אושרה הקמת מלון בן 100 חדרים במבנה לשימור ברחוב יפו בהשקעה של כ- 100 מיליון שקלים. סך המענקים שאושרו בירושלים, במגוון המסלולים אותם מפרסם משרד התיירות, עומד על כ- 120 מיליון שקלים, מתוך סך השקעה כוללת במלונות בירושלים השנה בסכום כאמור של כ- 430 מיליון שקלים.

         

בטבריה אושר מענק להקמתם של שני מלונות חדשים בעיר ולהרחבת שלושה מלונות קיימים, בהשקעה כוללת של כ- 156 מיליון שקלים. בין המלונות שקיבלו מענק: מלון בן 100 חדרים של חברת גני מנורה בהשקעה כוללת של כ- 100 מיליון שקלים. בנוסף מתוכננת בניית מלונית במבנה לשימור בהשקעה של כ- 15 מיליון שקלים, אשר תכלול 25 חדרים. כמו כן, שלושה בתי מלון הפועלים בהצלחה בעיר מתכננים הרחבה של 100 חדרים. בסך הכל מדובר על הרחבה ל-225 חדרים חדשים בבתי המלון בעיר.

Exit mobile version