Site icon IAS

האם דיילות אמריקן איירליינס נערכות לשביתה?

מטוסי אמריקן איירליינס. צילום יח"צ

בחודש אוגוסט 2023, טייסי אמריקן איירליינס והנהלת החברה חתמו על חוזה העסקה חדש וטוב. לעומתם הדיילים ממשיכים לנהל משא ומתן כבר שנים. משא ומתן שהתחיל לפני מגפת הקורונה, הופסק והתחדש ב-2021, אם כי כשלוש שנים מאוחר יותר, לדיילים עדיין אין חוזה חדש. הסיבה שהמשא ומתן הזה מורכב היא בגלל שהדיילות דורשות תוספות שכר מסיביות.

הנהלת אמריקן איירליינס הבטיחה לדיילות חוזה מוביל בתעשייה. ההבטחה הזו ניתנה לפני שחברות תעופה אחרות בארה"ב הגיעו לנקודה של אישור חוזה חדש. לדוגמא, לאחרונה ראינו את דיילות סאות'ווסט מאשרות חוזה חדש שמביא להעלאות ענק.

באיגוד מצהירים כי יציג לחברים רק חוזה העומד בדרישות הכלכליות, לרבות פיצוי רטרואקטיבי עבור חמש שנות שכר. האיגוד אמר לחברים שהם צריכים "להכין את עצמם לשביתה אפשרית". מנכ"ל אמריקן איירליינס, רוברט איזום, פנה ישירות לדיילים/ות, והציע להם תוספת שכר של 17% באופן מיידי, ללא כל תנאי. אם APFA תסכים, ההעלאה תיכנס לתוקף ב-30 ביוני.

האיגוד לא מרוצה מכך שההנהלה מנסה לתקשר ישירות עם דיילות, במטרה לטענתם להחליש את עמדת המיקוח של האיגוד ולהקטין את הסיכויים שיקבלו את החוזה שהם רוצים. האיגוד הקים כעת מרכז פיקוד לשביתה, ואומר לדיילות להתכונן לאפשרות של שביתה, שיכולה לקרות רק אם האיגוד ישוחרר מגישור, וזה יגרור לאחר מכן תקופת צינון של 30 יום.

Exit mobile version