Site icon IAS

האיחוד האירופי ובריטניה הטילו סנקציות על חברות תעופה אירניות

בניין הפרלמנט של האיחוד האירופי בבריסל. . צילום Depositphotos

מועצת האיחוד האירופי אימצה אתמול (ב') צעדים מגבילים נגד שבעה אנשים ושבעה ישויות בעקבות העברות הטילים והמזל"טים של איראן לרוסיה. החלטה זו באה בעקבות האיום של המועצה האירופית במרץ 2024 שאם איראן תעביר טילים בליסטיים וטכנולוגיה קשורה לרוסיה לשימוש נגד אוקראינה, האיחוד האירופי יהיה מוכן להגיב במהירות, כולל באמצעים מגבילים חדשים ומשמעותיים.

הסנקציות הוטלו על שלוש חברות תעופה: Saha Airlines, Mahan Air ו-Iran Air, ושתי חברות רכש. אלה אחראים בהתאמה להעברת ואספקה של מל"טים מתוצרת איראן ורכיבים וטכנולוגיות קשורות לרוסיה, שישמשו במלחמת התוקפנות שלה נגד אוקראינה. עוד נרשמו שתי חברות המעורבות בייצור חומר דחף המשמש לשיגור רקטות וטילים.

יתרה מזאת, המועצה החליטה להטיל אמצעים מגבילים על סגן שר ההגנה של איראן, סייד חמזה ג'לנדארי, פקידים בולטים בכוח קדס של משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC-QF), המטה המרכזי של משמרות המהפכה חאתם אל-אנביה וחלל חיל האוויר של משמרות המהפכה.

שר החוץ ישראל כ"ץ בירך אתמול (שני) על החלטת האיחוד האירופי ובריטניה להטיל סנקציות נוספות על איראן, בין היתר על חברת התעופה "איראן אייר", סגן שר ההגנה האיראני ובכירים במשמרות המהפכה – בגין העברת טילים בליסטיים המאיימים על אירופה וייצור ואספקת כטב"מים.

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מברך על החלטת האיחוד האירופי ובריטניה להטיל סנקציות נוספות על איראן, כולל על חברות התעופה, ואישים המעורבים בהעברת טילים בליסטיים וכטב"מים המאיימים על אירופה והמזרח התיכון. הסנקציות הללו מעבירות מסר שהקהילה הבינלאומית לא תסבול את פעולותיה המסוכנות של איראן ואת תמיכתה בטרור וערעור היציבות האזורית. איראן והפרוקסיז שלה ממשיכות להוות איום על העולם החופשי – ובאמצעות פעולה מתואמת ומשמעותית נוכל לעצור את תוקפנותה ולהבטיח ביטחון באזור".

Exit mobile version