Site icon IAS

דגל ישראל מתנוסס באופן קבוע בחזית משרדי היורוקונטרול

לאחר שנים של מגעים התקבלה  ישראל ליורוקונטרו (Eurocontrol) – הארגון האירופי לבטיחות ניווט אווירי באירופה – כחברה מן המניין, ודגל ישראל הונף בכניסה לבניין הראשי של היורוקונטרול. ישראל התקבלה לארגון לאחר ששר התחבורה ישראל כץ חתם על הסכם עם הארגון, ביוני 2016 והתקבלה הסכמה של כל 41 המדינות החברות בארגון. עתה הונף גם דגל ישראל באופן קבוע לצידן של  כל המדינות החברות בארגון.

בין ישראל לאיחוד האירופי התקיימו במשך כמה שנים דיונים בפרופיל נמוך כדי לקבל את ישראל כחברה בארגון. כל החברות בארגון הן מדינות אירופה ופרט לישראל רק מרוקו זכתה להתקבל אליו. הכניסה לארגון חייבה הסכמה של כל 41 המדינות החברות בו.

שר התחבורה ישראל כ"ץ: "משמעות הכניסה של ישראל כחברה לארגון היורוקונטרול הינה היסטורית ותאפשר לישראל הטבות  אותן מקבלות  גם חברות התעופה האירופיות, ניהול מערך התעופה לישראל וממנה בצורה טובה יותר, כמו שמקובל במדינות החברות בארגון האירופי –  מדינות אירופיות".

עוד הוסיף וציין השר כ"ץ כי: " הנפת דגל ישראל לצד המדינות האירופאיות החברות בארגון וההסכם הוא הישג חסר תקדים לישראל. זה ההסכם החשוב ביותר מבין ההסכמים שישראל חתמה עליהם עם האיחוד האירופי והוא מאפשר לראשונה לישראל ליהנות ממגוון שירותי תעופה חדשים שמציע ארגון היורוקונטרול כגון תכנון מתקדם של מערכת התעבורה האווירית וניהולה הבטוח והיעיל, ניהול ופרסום של מידע תעופתי, וקשר ישיר  למוקד המנהל את המרחב האווירי בשמי  אירופה".

רשות שדות התעופה תשלח נציג קבוע אשר יהיה חלק מהפעילות המבצעית של הארגון. הנציג יעבוד במרכז המבצעים של היורוקונטרול ויקדם את הנושאים התעופתיים כגון: הזנת תכניות טיסה בין-לאומיות ישירות ליורוקנטרול, ניהול עומס מטוסים במרחב האווירי, שיתוף פרסומי מידע תעופתי ופעילות תעופתית נוספת.

יורוקונטרול (Eurocontrol)

ארגון אירופי לבטיחות ניווט אווירי המנהל את התעבורה האווירית באירופה. בארגון  חברות 41 מדינות והמטה שלו בבריסל. הארגון מעסיק כ-2,000 עובדים עם תקציב שנתי של יוצר מחצי מיליארד יורו.

למרות שהיורוקונטרול לא ארגון של האיחוד האירופי, הוא החליט להעביר פרקים נכבדים של תקנות הטייס האירופי לארגון, מה שהפך אותו לארגון המרכזי המתכנן, מתאם ומנהל את הבקרה של התעבורה אווירית עבור כל אירופה. האיחוד האירופי עצמו חתום ביורוקונטירול ולכן כל המדינות השייכות לאיחוד האירופי הן חברות היורוקונטרול. היורוקונטרול פועל בשיתוף פעולה עם רשויות התעופה הלאומיות השונות, ספקי שירותי ניווט אוויריים, המשתמשים במרחב האווירי האזרחי והצבאי האירופי, שדות ונמלי תעופה, וארגונים נוספים.

Exit mobile version