Site icon IAS

גרמניה איירליינס טוענת שמצאה משקיע שיאפשר לה להמשיך ולטוס

גרמניה איירליינס. האחרונה ברשימה לפי שעה. צילום יח"צ

חברת התעופה הגרמנית גרמניה איירליינס מצאה משקיע בהתראה קצרה שימלא את פער הנזילות שלה ויאפשר לה להמשיך את טיסותיה לדרום אירופה והמזרח התיכון. כך מדווח כלי תקשורת גרמני. לחברת התעופה היה מחסור תקציבי של כ-20 מיליון יורו בסוף דצמבר 2018 למימון טיסות החורף שלה. חברות תעופה הרשומות בגרמניה חייבות להוכיח לרשות התעופה הגרמנית, כי יש להן מימון מספק לפעילותן.

בשבוע דרמטי, הודיעה ביום שלישי החברה, המטיסה בשנה יותר מ-4 מיליו נוסעים ל-60 יעדים באירופה, צפון אפריקה והמזרח התיכון, שהיא בוחנת מספר אפשרויות מימון כדי להבטיח את תזרים המזומנים שלה לטווח הקצר, אבל הדגישה כי כל הטיסות ימשיכו לפעול כסדרון.

גרמניה האשימה במצב הפיננסי שלה אירועים בלתי ניתנים לחיזוי כמו עליה במחיר הדלק בקיץ, היחלשות בו-זמנית של היורו מול הדולר כמו גם עיכובים ניכרים בשילוב מטוסים חדשים לצי החברה ומספר גדול של בעיות תחזוקה שנדרשו למטוסים הקיימים.

חברת התעופה, שבבעלות המנכ"ל קרסטן בלקה (Karsten Balke), הוסיפה כי החברה מתמקדת באופן שבו היא יכולה להמשיך ולפעול בסביבת שוק הנשלטת על ידי קונצרנים גדולים של חברות תעופה.

ואז, ביום רביעי בערב, אמר בלקה ל-1,000 אנשי צוות, כי שיחות עם משקיעים שלא נקב בשמם, הניבו תגובות חיוביות ופיננסיות שיבטיחו כי החברה תוכל להציג לרשות התעופה האזרחית הגרמנית את הנזילות הכספית הנדרשת. לדבריו, הוא בטוח כי בעקבות כך יגיע מימון נוסף.

בלקה צוטט בעיתון גרמני כשאמר ש"בעקבות העניין הרציני של המשקיעים אנו אופטימיים שנוכל להמשיך להתקיים כחברת תעופה עצמאית בשוק, שרובו ככולו מאופיין בקבוצות תעופה גדולות".

המבורג. גרמניה איירליינס מחברת בין ישראל לארבע ערים גרמניות. צילום עירית רוזנבלום

טסה ליעדי נופש משדות תעופה אזוריים קטנים

החדשות על הבעיות הכספיות של גרמניה הפתיעו וזעזעו מארגני תיירות גרמניים, אשר מהווים כ-60% מקיבולת המושבים הכוללת של חברת התעופה, בפרט על טיסות משדות תעופה אזוריים קטנים ליעדי נופש. קונצרן TUI הוא הלקוח הגדול ביותר של גרמניה איירליינס, ומהווה כ-15% מקיבולת המושבים שלה. עם זאת, למפעילי התיירות יש יחסית מעט מושבים אצל גרמניה איירליינס במהלך עונת החורף.

לתעשיית התיירות הגרמנית יש אינטרס אסטרטגי לשמור על גרמניה איירליינס כחברת נישה, במיוחד בקווים שאינם מייצרים ווליום גבוה של נוסעים למטוסים גדולים כמו אלה המופעלים על ידי TUIfly או קונדור והיא "חשובה לנמלי תעופה קטנים יותר".

גרמניה איירליינס, עם הצי הנוכחי של 37 מטוסים, לא פרסמה עדיין את התוצאות העסקיות שלה לשנת 2017. על פי דיווחים רשמיים, בשנת 2016 הפסידה חברת התעופה 7.7 מיליון יורו במחזור של 369 מיליון אירו.

חברת התעופה שמושבה בברלין יצאה לדרך עם תוכנית מודרניזציה של הצי, עם הזמנה ל-25 מטוסי איירבס A320neos חדשים, שעתידים להיקלט בחברה בין שנת 2020 ל-2022. אלה יחליפו מטוסי איירבס ישנים יותר ומטוסי בואינג שכורים.

גרמניה איירליינס הטיסה בשנת 2018 בין נתב"ג וגרמניה 152,5 אלף נוסעים הלוך ושוב, זאת לעומת 73,8 אלף בשנת 2017, המהווים עליה של 106%. היא מקיימת טיסות לישראל מברלין, המבורג, דיסלדורף ונירנברג.

Exit mobile version