Site icon IAS

ג'נסון באטן, אלוף פורמולה 1 הפורש, עובר למטוסים ?

אלוף העולם לשעבר, ג'נסון באטן, שהכריז רק לאחרונה על פרישתו ממסלול המרוצים, לקח את השליטה בהגאים של מטוס הנוסעים בסימולטור הטיסה של בריטיש איירווייס במרכז האימונים החדשני הממוקם בסמוך לנמל התעופה הית'רו שבלונדון. סימולטור הטיסה, בו מתאמנים 4,200 הטייסים המקצועיים של חברת בריטיש איירווייס משתמש בטכנולוגיות תנועה, סאונד וגרפיקה פורצות דרך, בכדי לספק חווית הטמעה מושלמת. ג'נסון עבר הדרכה בידי ראש אגף האימונים הטכני של בריטיש איירווייס, קפטן דייב תומאס, והקצין הראשון הראשי, וויליאם סווינבורן, לפני חווית הסימולטור הראשונה שלו. האלוף שנהנה להתחרות בשמיים כקברניט טיסה, בילה 90 דקות בשכלול יכולות המראה, שיוט ונחיתה של מטוס הנוסעים ולבסוף אף הנחית בהצלחה את המטוס בשדה התעופה המדומה של הונג קונג. 

האלוף התרגש מאוד מהחוויה ואמר:

"זה היה כל כך מגניב! טסתי בכל העולם אך זו הפעם הראשונה שחוויתי איך זה להיות מאחורי ההגאים, וזו הרגשה די מדהימה. זה ממש מרגיש כאילו אתה במטוס אמיתי . לדעתי תפקדתי בסדר גמור בשביל פעם ראשונה – על אף שלו היו נוסעים אמיתיים במטוס, בוודאי היו כמה תלונות על הנחיתה הראשונה שלי. בואו נגיד רק שהיו בה כמה 'מהמורות'."

קפטן דייב תומאס, ראש אגף האימונים הטכני של בריטיש איירווייס, התרשם מיכולותיו של ג'נסון בהתמודדות עם המטוס והוסיף: "ג'נסון הראה שהוא בהחלט יודע איך מרגישה נסיעה במהירויות גבוהות והוא התאים את עצמו מצוין לקבלת השליטה במטוס. המטרה העיקרית בהיותך טייס היא לשמור על קור רוח ורוגע תחת לחץ, הכנה טובה והיכולת להגיע מנקודה א' ל-ב' כשבטיחות הטיסה והנוסעים במקום הראשון מול עינייך ולכן אני חושב שהעובדה שג'נסון בא מרקע של פורמולה 1 בהחלט נותן לו את היכולות הנדרשות כדי להיות טייס."

Exit mobile version