Site icon IAS

ברלין – יעד תיירות מהמובילים באירופה

ברלין, העיר השלישית בחשיבותה התיירותית באירופה אחרי לונדון ופריס, זכתה לתשומת לב מיוחדת בתל אביב נוכח ביקורם של נציגי לשכת התיירות של ברלין בישראל: המנכ"ל בורקהאד קיקר והדובר כריסטיאן טנצלר מלווים בגולדי גוטליב נציגת לשכת התיירות הגרמנית בישראל.

 

בורקהאד קיקר:" ב-20 השנים האחרונות חל גידול עצום במספר המבקרים בעיר. 70 אלף ישראלים לנו בבתי המלון בעיר אך הערכה היא כי 220 אלף ישראלים ביקרו בברלין השנה, בגלל העובדה שלישראלים רבים דרכונים זרים".

 

נציגי לשכת התיירות של ברלין הציגו נתונים מרשימים לגבי חודש אוגוסט 2012, בו נרשם שיא מבקרים בעיר, 1.027 מיליון מבקרים וגידול של 13.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

414.332 אלף תיירים ממדינות שונות ביקרו בברלין באוגוסט 2012,עלייה של 14.1% לעומת אוגוסט 2011.

 

מספר התיירים באוגוסט 2012 לפי מדינות המבקרים: איטליה מובילה עם 43.410 מבקרים, במקום השני בריטניה עם 36,400 מבקרים ובמקום השלישי ספרד עם 33,538 מבקרים.

 

מנכ"ל לשכת התיירות מדגיש שברלין שייכת לצעירים וממוצע גיל המבקרים בעיר הוא 40. לדבריו בירתה של גרמניה הופכת למרכז העניינים עבור צעירים מרחבי העולם המגלים את יופייה, אופייה ומגוון האטרקציות ואפשרויות הבילוי שמציעה "בירת אירופה" החדשה.

 

בורקהאד קיקר: "ברלין זו לא גרמניה שקמה בבוקר לייצר מכוניות פולקסווגן,זו עיר של בילויים, בתי קפה, עם המספר הגדול בגרמניה של מסעדות שף עטורות כוכבי מישלן,עיר "קולית" שהתפתחה בצורה עצומה בשנים האחרונות, העיר היחידה באירופה עם 3 בתי אופרה המאפשרת הזמנת מקום גם באותו היום".

 

אטרקציות רבות קיימות בברלין שהחשובות מהן: בניין הרייכסטג, שער ברנדנבורג, צ`ק פויינט צ`רלי, רחוב אונטר דן לינדן , חומת ברלין, אי המוזיאונים, מגדל הטלוויזיה, פוצדאמר פלאץ, רחוב קורפורסטנדאם, מרכז תכל'ס לאמנות, שייט על נהר השפרה ועוד.

 

לצד האטרקציות התיירותיות המגוונות של ברלין קיימות גם אלו הקשורות למורשת היהודית: המוזיאון היהודי, בית הכנסת ולאחרונה נפתחה מסעדה כשרה פופולארית במיוחד הנקראת  .THE KOSER CLASSROOM

https://www.youtube.com/watch?v=WzaeqvHNh0k

Exit mobile version