Site icon IAS

בריסל איירליינס חוגגת יום הולדת 15

בריסל איירליינס, חברת התעופה הבלגית, חוגגת יום הולדת 15. החל  משנת 2002 טסו יותר מ- 78.8 מיליון נוסעים בטיסות בריסל איירליינס. חיבור בין בלגיה לעולם, הבנת רצונות לקוחותיה, יצירת מקומות עבודה וגידול מתמיד היו המרכיבים המהותיים של התוכנית העסקית, שהוגדרה בשנת 2002, וממשיכים להיות בקדמת העדיפויות של החברה גם היום.

ב-15 בפברואר 2002 עיקרי החדשות עסקו בתוצאות של אסון ה-11 בספטמבר, בהשקת מטבע האירו ובלידת חברת התעופה בריסל איירליינס. באותו בוקר בשעה 06:15 המריאה הטיסה הראשונה של החברה החדשה מנמל התעופה של בריסל לג'נבה במטוס מדגם  "אברו ג'ט". באותה עת הועסקו בחברה 1400 עובדים ורשת הטיסות כללה 29 יעדים באירופה, אותם שרתו 32 מטוסי סילון "קטנים". רק לאחר מספר חודשים יבשת אפריקה התווספה לרשת הטיסות.

15 שנים מאוחר יותר בריסל איירליינס גדלה לחברת תעופה הטסה מבריסל ל-73 יעדים באירופה ול-21 יעדים בין יבשתיים. בריסל איירליינס הפכה להיות ידועה כ"מומחית" לאפריקה. צי המטוסים גדל ל- 45 מטוסים לטיסות קצרות ובינוניות טווח ו-10 מטוסים לטיסות ארוכות טווח. החברה מעסיקה באופן ישיר 3500 עובדים ובאופן בלתי ישיר מבטיחה את תעסוקתם של עוד 11 אלף עובדים.

במהלך 15 השנים, 78.8 מיליון נוסעים, התקבלו בברכה במטוסי בריסל איירליינס. 69 מיליון מהם טסו בטיסות ברחבי אירופה, 8.1 מילון טסו לאפריקה ולמעלה מ- 1 מיליון נוסעים חצו את האוקיינוס האטלנטי.

הרבה השתנה בכל הקשור לנוסע מאז ראשית דרכה של החברה. לפני 15 שנים כולם נסעו עם כרטיסי נייר. בידוק לטיסה היה אפשרי רק בעמדת ה'צק אין'. היום, כולם טסים עם כרטיסים אלקטרוניים ויותר מ- 50% מהנוסעים מבצעים את ה 'צ'ק אין'- און ליין, באמצעות הסמארטפון שלהם או בעמדות לבידוק עצמי בנמלי התעופה. חברת התעופה השקיעה רבות בטרקלינים בנמלי התעופה ועשתה מאמצים רבים כדי שהטיסה עם בריסל איירליינס תהיה זולה הרבה יותר. המחיר הנמוך ביותר במחלקת התיירים בטיסת הלוך ושוב בשנת 2002 היה 160 אירו, היום כרטיס טיסה בבריסל איירליינס זמין במחיר של החל מ- 69 אירו.

בשנת 2009 חברת "לופטהנזה" רכשה מניות בחברה. ערב יום ההולדת ה- 15 קבוצת "לופטהנזה" החליטה לרכוש את 100% המניות של בריסל איירליינס. "בריסל איירליינס הגיעה לגיל של מבוגר צעיר, המתקדם עם הזמן מלא ברעיונות, אשר כבר קבל החלטות ברורות לגבי עתידו" אומר ברנארד גוסטין, מנכ"ל חברת בריסל איירליינס.

חברת בריסל איירליינס מפעילה 14 טיסות שבועיות (2 טיסות יומיות) בקו תל אביב-בריסל-תל אביב עם טיסות המשך נוחות לאירופה, ארה"ב, קנדה, אפריקה והודו.

Exit mobile version