Site icon IAS

בריטניה נערכת: נוסעים יוכלו לעלות לטיסה נוזלים מעבר ל-100 מ"ל

נוסעת עם בקבוקוני נוזלים בכניסה לנמל התעופה. צילום freepik

נוסעים שיטוסו מבריטניה בקיץ הקרוב יוכלו לעבור בנמל התעופה עם נוזלים מעל 100 מ"ל הודות לסורקי תלת ממד חדשים. משרד התחבורה הבריטי הציב יעד – יוני 2024 ליישום מלא של התקנות. האם נמלי התעופה הגדולים במדינה ערוכים לשינוי ?

כיום ניתן לעבור בנמלי התעופה של בריטניה עם נוזלים בכבודת היד במיכל שאינו עולה על 100 מ"ל ונמצא בשקית ניילון שקופה בגודל של עד 20 ס"מ על 20 ס"מ. ההגבלות יושמו לראשונה בשנת 2006 מחשש לנשיאת חומר נפץ נוזלי בטיסות.

כעת ההגבלות מתוכננות להשתנות הודות לסורקי טומוגרפיה ממוחשבת (CT) כמו אלו המשמשים בתחום הרפואי, היוצרים תמונה תלת ממדית של התכולה. הנוסעים יוכלו גם להשאיר בתיק מוצרי אלקטרוניקה גדולים כמו מחשבים ניידים וטאבלטים. לאחר הסרת ההגבלה ניתן יהיה לעבור עם נוזל של עד 2 ליטרים.

פיילוט שהתבצע כבר במספר נמלי תעופה ברחבי בריטניה שיפר משמעותית את זמני ההמתנה של הנוסעים ואת חוויית הטיסה. מתברר כעת שלא כל נמלי התעופה בבריטניה יהיו ערוכים בזמן לתקנות החדשות וידרשו עוד מספר חודשים מעבר לקיץ 2024 כדי להעניק את השירות החדש. מספר נמלי תעופה באירופה כמו בפינלנד ואירלנד מאפשרים כבר את מעבר הנוסעים עם כמות נוזלים גדולה מ-100 מ"ל.

Exit mobile version