למה שלא תשוטטו ביעד התיירות החביב עליכם עוד לפני שאתם עולים על טיסה? חברת התעופה הבריטית פיתחה, באמצעות טכנולוגיית המציאות המדומה של משקפי 'Oculus Rift', שלוש הדמיות של חוויות תיירות אמריקאיות אייקוניות – רכיבה על סוס בטקסס, גלישה בגלגיליות לאורך החוף בקליפורניה והחלקה על הקרח בניו יורק.
הרכבת המשקפיים מעניקה חוויה רב ממדית, המאפשרת למשתמש לנוע במרחב המדומה ולחוות את המקום באופן מציאותי לחלוטין. על מנת ליצור את תחושת ה"מציאות המדומה", השתמשה החברה בצילומי וידאו ברזולוציה גבוהה שמקורן בשש מצלמות ייעודיות שהוצבו ביעדים הרלוונטיים בארה"ב. ששת הסרטים שולבו יחד באמצעות טכנולוגיה מיוחדת ויצרו מיצג של 360 מעלות. המיזם הוא חלק מפרויקט רחב היקף שלקחה על עצמה חברת בריטיש איירווייס, שמטרתו לאתר ולפתח טכנולוגיות חדשות שיתמכו בדור הבא של הנוסעים והתיירים.
מהחברה נמסר: "זו היא רק ההתחלה של פרויקט שאפתני שאנחנו מאמינים שיהפוך בהמשך לפריצת דרך משמעותית בעתיד התיירות. דמיינו שהייתם יכולים לשוטט בבית מלון בחו"ל כשאתם יושבים מול המחשב בבית, ושוקלים אם להזמין בו חדר או לא. הנוסעים של היום עורכים מחקרים מעמיקים לפני שהם מחליטים על אופי הטיול שלהם, ונעזרים בכלים כמו TripAdvisor, Street View וכדומה. אנחנו רוצים לקחת את התהליך הזה צעד אחד קדימה, ולאפשר ללקוחותינו לחוות את היעדים שהם שוקלים להגיע אליהם באופן שהכי קרוב למציאות."
מי שכבר התנסתה בחוויית המציאות המדומה היא ניקול שרזינגר, סולנית להקת ה"פוסיקט דולס", שמסרה: "חוויית המציאות המדומה החזירה אותי בן רגע למקומות שאני הכי אוהבת בעולם. כאחת שנוסעת המון, הטכנולוגיה הזאת יכולה להקל משמעותית על ההכנות והתחקיר שאני עושה לפני כל טיסה. עם התפתחות הפרויקט, אני מאמינה שתיירים רבים בעולם יעשו בו שימוש וישוטטו ביעדי תיירות אופציונאליים מהבית".