Site icon IAS

"ברוכים הבאים לנמל התעופה הבינלאומי נבטים"

ברוכים הבאים לנמל התעופה נגב. מתוך הסרטון

 החלטת הממשלה 2050, להקים נמל תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג, התקבלה במטרה להקל את העומסים הקיימים על נתב"ג כיום, ולהיערך למציאות של שילוש מספר הטסים אל ומישראל (ליותר מ-70 מיליון טסים). לאחר שנבחנו מספר רב של חלופות למיקום נמל התעופה, נותרו על הפרק כיום שתי חלופות: בסיס נבטים שבנגב ורמת דויד שבעמק יזרעאל. אלא שבעוד התושבים וראשי הרשויות בעמק יזרעאל מתנגדים להקמת הנמל בשטחם, הרשויות בנגב יצאו לאחרונה בקמפיין לטובת הקמת הפרויקט החשוב בדרום. את הקמפיין מובילה מועצת הנגב, המאגדת את כל הרשויות המקומיות בדרום, בשיתוף עם קרן מיראז' לפיתוח הנגב.

היום נחשף היום לראשונה סרטון הסברה בשם "ברוכים הבאים לנמל התעופה הבינלאומי נבטים", אשר מיועד לבאים ויוצאים בשערי נמל התעופה הדרומי. בסרטון מועברים לצופים נתונים על הקמת נמל התעופה הבינלאומי: הקמתו בזמן שיא, תוך התחשבות בטבע ובסביבה; היותו של מסלול הנחיתה בנבטים הארוך במזרח התיכון, ונתיבי הטיסה שאינם עוברים מעל יישובים; 10,000 משרות בנמל התעופה עצמו, לצד עשרות אלפי משרות המהווים אבן שואבת לאזור כולו; תוספת של אלפי חדרי אירוח ומלונאות והפיכתו של נמל התעופה בנבטים למרכז שילוח סחורות בינלאומי; מאות טיסות ביום, אשר מובילות כ-20 מיליון טסים מנמל התעופה מידי שנה.

הדמיה מתוך הסרטון של נמל התעופה העתידי שיכול לקום בנבטים

הסרטון מלווה בצילומי נמל התעופה החדש – הטרמינל המתקדם, מערך המשלוחים, מגדל הפיקוח ומסלולי הטיסה, ומשתתפים בו עובדי נמל התעופה – מנהל אגף הלוגיסטיקה מתן מליחי ופקחית הטיסה אדווה ברעם, אשר מספרים מעט על העבודה שלהם ועל תחושותיהם למראה נמל התעופה שקם "קרוב לבית". בסופו של הסרטון מתגלה ה"קאצ'" – מדובר בשחקנים ובמסך ירוק, שכן "עכשיו כל מה שנותר הוא לבנות אותו. נתראה ב-2023". ההערכה היא שבזכות תמיכת ראשי הרשויות, התושבים בדרום וארגוני הסביבה, ניתן יהיה להקים את נמל התעופה בפרק זמן של כארבע שנים, ובכך הוא יפתור כבר בזמן הנראה לעין בעיות כמו הרעש לתושבי עוטף נתב"ג.

מנכ"ל מועצת הנגב, יוהן אטלן: "הקמת נמל התעופה בנגב תזניק את הנגב, המהווה מעל 60 אחוז משטחה של מדינת ישראל. זו הזדמנות נדירה לקדם פרויקט לאומי חשוב שגם ימצב את הנגב כחלק מרכזי במדינת ישראל, ויהווה עוגן מרכזי לפיתוחו. הנגב הוא העתיד של מדינת ישראל, ונמל תעופה בינלאומי יהציב את היסודות לעתיד הזה".

דיוויד מיראז', מייסד קרן מיראז' לפיתוח הנגב: "הקמת נמל תעופה בינלאומי בנגב הוא הפרויקט הציוני החשוב ביותר כיום בישראל. נמל תעופה שכזה לא רק יאפשר למיליוני תיירים נוספים להגיע ארצה, אלא גם יוסיף עשרות אלפי משרות איכותיות לנגב".

 

Exit mobile version