Site icon IAS

בין תל אביב לאירופה מוצעים השנה 20 מיליון מושבי מטוסים

מטוס וויזאייר מדגם A321ceo. צילום יח"צ

בהיצע המושבים במטוסים בין תל אביב לאירופה חלה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות, שהגיעה ל-20 מיליון מושבים דו-כיווניים בשנת 2019. מדובר בנתון כפול מזה של שנת 2013, שנה לפני רפורמת "השמיים הפתוחים" בין ישראל לאיחוד האירופי.

לפי אתר  anna.aero – Airline Network News & Analysis – שניתח את נתוני התעופה של ישראל, חברות הלואו-קוסט והאולטרה לואו-קוסט מייצגות כיום 30% מכלל הקיבולת בין תל אביב לאירופה, עם 4.7 מיליון מושבים – כפול מחלקן בעוגה בשנת 2016.

הצמיחה החזקה של חברות הלגאסי בולטת אף היא עם עליה של כמעט 50% מאז שנת 2015, כולל הטיסות החדשות בדמות הטיסות היומיות ללונדון הית'רו של וירג'ין אטלנטיק ולליסבון של TAP Air Portugal. חלקה של אל על בצמיחה זו עומד על 16% בלבד.

הקיבולת של מושבים במטוסים בשנים 2009-2019 בין תל אביב לאירופה הלוך ושוב. מקור anna.aero

לפי הניתוח של anna.aero, לחברות הלואו-קוסט האירופיות יש כיום כמעט את אותו מספר מושבים במטוסים כמו לאל על. שנת 2017 היתה שנה משמעותית שבה החלה ריינאייר (Ryanair) את טיסותיה לתל אביב (עם Lauda בסוף 2019). לצדה החברות Wizz Air  (להונגריה ובריטניה) וטרנסאוויה (צרפת והולנד) כמעט הכפילו את הקיבולת שלה. עם זאת, אל על צמחה באופן חזק יחסית עבור חברת תעופה שמרנית, אם כי חלק ניכר מצמיחתה בין 2013 ל-2018 נבע מהפעילות של החברה-הבת Up, שהיתה חברת לואו-קוסט ופורקה באוקטובר 2018.

הקיבולת של חברות הלואו-קוסט בישראל. מקור anna.aero

Wizz Air היא כיום חברת הלואו-קוסט המובילה

מרבית הצמיחה בתחום חברות הלואו-קוסט בנתב"ג הגיעה מארבע קבוצות חברות תעופה – וויז אייר, ריינאייר, איזי ג'ט וטרנסאוויה – כאשר Wizz Air היא כיום המפעילה המובילה.

בשנת 2019 מציעה תל אביב נתיבים ל-141 נמלי תעופה ברחבי אירופה. מתוכם, משרתות חברות הלואו-קוסט 58 נמלי תעופה – כמעט כפול ממספרם בשנת 2016. שינויים מסויימים חלו במסלולי הטיסה בין 2018 ל-2019 כמו למשל הפסקת הטיסות של וויזאייר ללובין ופראג, או טיסות וואו אייר לרייקייאוויק שבאיסלנד בעקבות קריסתה. נמל התעופה  Keflavik ברייקייאוויק שימש לטיסות המשך לערי צפון אמריקה.

מניפה של יעדים מתל אביב לרחבי אירופה. מקור anna.aero ו- OAG

לעומת זאת נוספו יעדים חדשים השנה ובהם בולוניה, ורשה-מודין ונירנברג על ידי ריינאייר וטולוז על ידי איזיג'ט.

OAG – אתר המנתח אף הוא את ענף התעופה העולמי – מראה כמה ערים אירופאיות גדולות ומפתיעות עם ביקוש טוב שנותרו ללא מענה הולם בטיסות מתל אביב לערים גרמניות ובהן שטוטגרט (עם זאת, לקרלסרוהה / באדן באדן יש כן טיסות); קלן והנובר (26,000).

Exit mobile version