Site icon IAS

בידוק ביטחוני עצמאי בטיסות הפנים ארציות

רשות שדות התעופה (רש"ת) תתחיל מיד לאחר חג הפסח בניסוי של מערכת לבידוק ביטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים. הטסים בשיטה זו כבר לא ישאלו – ארזת לבד? השר כץ: "השירות החדש יאפשר מעבר עצמאי, נוח, קצר ויעיל תוך שמירה על רמת ביטחון גבוהה. השימוש במערכת הביטחונית מצריך רישום חד פעמי של הנוסע ומיועד לנוסעים הטסים בתדירות גבוהה לאילת וממנה ".

מעבר עצמאי ומקל

שר התחבורה ציין, כי המערכת שפותחה על ידי רשות שדות התעופה תאפשר מעבר עצמאי לנוסעים בתדירות גבוהה, בטיסות הפנים ארציות מאילת, שדה דב ונתב"ג, ובקרוב גם בשדה התעופה רמון שליד אילת ובכך תקצר את זמני ההמתנה לתשאול הביטחוני שלפני העלייה למטוס.

השירות החדש יקל במיוחד על נוסעים הטסים בקביעות לאילת וממנה לצורך עבודה, עסקים או טיפולים רפואיים וימנע מהם עיכובים מיותרים במיוחד בשדה התעופה החדש רמון שליד אילת, שיחנך בעוד מספר חודשים. יצוין כי מדי שנה עוברים בטיסות הפנים ארציות בשדות התעופה השונים למעלה ממיליון וחצי נוסעים.

השימוש במערכת הביטחונית הינו וולונטרי ומצריך רישום חד פעמי של הנוסע. המערכת מיועדת לנוסעים הטסים בתדירות גבוהה לאילת וממנה. לדברי כץ השירות החדש יאפשר מעבר עצמאי, נוח, קצר ויעיל תוך שמירה על רמת ביטחון גבוהה.

כרטיס מעבר אישי

עם הרישום יונפק לנוסע כרטיס מעבר אישי הכולל נתונים ביומטריים של בעל הכרטיס באמצעותו יעבור הליך בידוק עצמי במקום הבידוק הביטחוני המבוצע כיום אצל בודקים ביטחוניים. משם יעבור ישר לרישום לטיסה וצ'ק אין.

"הגברת התחרות על קווי הטיסות בעקבות מדיניות השמים הפתוחים מביאה לגידול ישיר במספר הנוסעים והטיסות בנתב"ג ולירידה במחירי כרטיסי הטיסה תוך הרחבת ההיצע לנוסעים", אמר השר כץ.

הפיילוט שיחל מיד לאחר חג הפסח נועד לבחון את כלל ההיבטים התפעוליים וטכנולוגיים לקראת ההפעלה של המערכת החדישה. נוסעי חברות התעופה של ארקיע וישראייר הטסים באופן תדיר לאילת יוכלו להתחיל בהרשמה למערכת בזמן הפיילוט, בכל אחד משדות התעופה הפנים ארציים.

Exit mobile version