Site icon IAS

בטיחות בתעופה: על 115 חברות נאסר לטוס בשמי האיחוד האירופי

נוסעים במטוס. מעדיפים מושבים הניתנים להטייה לאחור. צילום Depositphotos

115 חברות תעופה מותרמות משמי האיחוד האירופי. כך על פי רשימת הבטיחות האווירית של האיחוד שעודכנה לאחרונה על ידי הנציבות האירופית. רשימת הבטיחות האווירית של האיחוד האירופי היא רשימת חברות התעופה שאינן עומדות בתקני הבטיחות הבינלאומיים, ולכן חלות עליהן איסור הפעלה או מגבלות תפעוליות באיחוד האירופי. מטרת הרשימה היא להבטיח את רמת הבטיחות האווירית הגבוהה ביותר לאירופים ולכל שאר הנוסעים באיחוד האירופי.

כאמור, בעקבות עדכון הנציבות, על 115 חברות תעופה אסורה הטיסה בשמי האיחוד האירופי: 109 הן חברות תעופה מאושרות ב -15 מדינות (אפגניסטן; אנגולה – למעט  2 חברות תעופה; רפובליקת קונגו; הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו; ג'יבוטי; גינאה המשוונית; אריתריאה; הרפובליקה הקירגיזית, ליבריה; לוב; מולדובה – למעט 3 חברות תעופה; נפאל; סאו טומה ופרינסיפה; סיירה לאון; סודן), בגלל היעדר פיקוח על בטיחות מצד רשויות התעופה שלהן.

נוסעת במטוס. "בטיחות התעופה אינה יודעת גבולות או לאומים". צילום Depositphotos

6 חברות תעופה העומדות ברשות עצמן והסנקציה נגדן מבוססת על חששות בטיחות ביחס  אליהן: אביור איירליינס (ונצואלה), איראן אסמן איירליינס (איראן), עירק איירווייז (עירק), בלו ווינג איירליינס (סורינאם), מד-ווי איירליינס (ניגריה) ואייר זימבבואה (זימבבואה).

הרשימה נהפכה לכלי מניעה עיקרי

כמו כן, שלוש חברות תעופה נוספות כפופות למגבלות תפעוליות ויכולות לטוס רק לאיחוד האירופי עם סוגי מטוסים ספציפיים: אייר קוריו (הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה), קומוריות השירות האווירי (הקומורו) ואירן איראן (איראן).

על פי הנציבה לתחבורה עדינה ואלין, רשימת הבטיחות האווירית המעודכנת של האיחוד האירופי ממחישה את המאמצים המתמשכים של הנציבות להציע את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר "לא רק למטיילים אירופים, אלא גם למטיילים ברחבי העולם, מכיוון שבטיחות התעופה אינה יודעת גבולות או לאומים", אמרה.

על פי הנציבות, רשימת הבטיחות הזו לא רק מסייעת לשמור על רמות בטיחות גבוהות באיחוד, אלא גם משפיעה על חברות תעופה ומדינות לשפר את רמות הבטיחות שלהן, על מנת שבסופו של דבר יוסרו מהרשימה. בנוסף, רשימת הבטיחות האווירית של האיחוד האירופי הפכה לכלי מניעה עיקרי, מכיוון שהיא מאיצה במדינות עם בעיות בטיחות לפעול בהן לפני שיידרש צורך להכניסן לרשימה הלא מכובדת הזו.

Exit mobile version