Site icon IAS

בורדינג ביומטרי: סוף עידן כרטיס העלייה למטוס?

נמל התעופה הבינלאומי של אבו דאבי. צילום Depositphotos

באתר אירוניוז פורסם כי החל מהשנה הבאה לא תזדקקו עוד בכרטיס עלייה למטוס בנמל התעופה הבינלאומי זאיד באבו דאבי ותדרשו לזיהוי פנים בלבד לביצוע הצ'ק אין. "Smart Travel" הוא שמו של הפרויקט החדש בנמל התעופה של אבו דאבי הכולל הפעלת בינה מלאכותית של אימות ביומטרי (AI) לכל המחסומים הביטחוניים בנמל עד 2025.

הפרויקט ישתמש במאגרי המידע של הרשות הפדרלית באיחוד האמירויות הערביות לזהות, אזרחות, מכס ואבטחת נמלים כדי "לאמת באופן אוטומטי נוסעים", על פי הודעת הממשל המקומי. זה יפטור מרישום מוקדם שנוסעים צריכים בדרך כלל לעשות ברגע שהם מגיעים לנמל התעופה.

ל-Etihad Airways יש כבר מערכות ביומטריות המשתמשות בזיהוי פנים לפני העלייה למטוס ומסייעת בשירות עצמי של משלוח מזוודות וצ'ק-אין לנוסעים. זה אומר שאנשים לא יצטרכו את כרטיסי העלייה למטוס כדי לעלות לאחד מהמטוסים של איתיחאד. הטכנולוגיה מיושמת גם עבור חמש חברות תעופה נוספות בשערי הצ'ק-אין והעלייה למטוס.

בהודעה שהתפרסמה נכתב כי ידרשו בממוצע 7 שניות כדי לעבור את הליך האימות באחד מ-25 'קיוסקים' בטכנולוגיה החדשה. "הפרויקט ישפר את ביצועי חברות התעופה על ידי ביטול הצורך בהרחבות תשתיות יקרות וזיהוי יעיל של הונאה וזיוף במסמכי זיהוי", צוין בהודעת נמל התעופה.

מערכת זיהוי פנים. freepik

הרשויות באיטליה החלו בפיילוט בחודש מאי בתוכנה דומה בשם FaceBoarding המשתמשת בזיהוי פנים בשני נמלי תעופה: מילאנו לינטה וקטניה. נוסעים משתמשים בקיוסקים בשדה התעופה כדי להציג את המסמכים שלהם ולסרוק את פניהם. זה מאפשר להם להשתמש ב-FaceBoarding שוב בנקודות ביקורת אחרות, מה שהופך אותו למהיר יותר לאבטחה ולעלייה למטוס. "תמונות פנים משמשות רק ליצירת תבנית ביומטרית הנדרשת להעברת בדיקות אבטחה ובסופו של דבר לעבור בשער העלייה למטוס", נכתב באתר האינטרנט. ITA Airways ו-Scandinavian Airlines (SAS) נעזרות בשימוש במערכת עבור לקוחותיהן.

האיחוד האירופי מתכנן להשיק את מערכת הכניסה/יציאה שלו (EES), מערכת רישום אוטומטית לנוסעים מבריטניה וממדינות שאינן באיחוד האירופי. מערכת זו מבקשת מנוסעים ללא אשרת שהייה ארוכה לסרוק את פניהם ודרכוניהם בקיוסקים בשירות עצמי כאשר הם חוצים את גבולות האיחוד האירופי. שם הנוסע ותאריך כניסה/יציאה יירשמו וישמרו עד שלוש שנים לאחר כל נסיעה. המערכת תושק ב-10 בנובמבר.

Exit mobile version