Site icon IAS

בומברדייה מוסרת את המטוס Q400 הראשון עם 90 מושבים

מטוס בומברדייה Q400 בן 90 מושבים לספייסג'ט. צילום יח"צ

יצרנית המטוסים המסחריים בומברדייה הודיעה על מסירת המטוס Q400 הראשון שלה עם 90 מושבים. המטוס נמסר ל-SpiceJet Limited מהודו ("ספייסג'ט") החברה הראשונה שמפעילה את המטוס עם הקיבולת הנוספת.

"אנחנו נרגשים להכניס את מטוס ה-Q400 עם 90 מושבים לצי שלנו", אמר אג'אי סינג, יו"ר ומנהל כללי, בספייסג'ט, "המושבים הנוספים והשיפורים בביצועים יביאו לקיטון ניכר בעלויות ליחידה וגם יאפשרו לנו לענות על הצרכים של השוק שלנו בתחום האזורי".

טוד יאנג, מנהל תוכנית המטוסים סדרה Q בבומברדייה, הוסיף כי המסירה של מטוס ה-Q400 הראשון עם 90 המושבים מפגינה את המחויבות של תוכנית הטורבו-פרופ סדרה Q של בומברדייה להיענות לדרישות הלקוחות, כשהיא נותנת מענה לגידול בתעבורה בשווקים אזוריים". יאנג הודה לעובדים ולספקים שעבדו ללא ליאות כדי למסור את השיפור האחרון הזה במטוס Q400, והודה גם לספייסג'ט על תמיכתה ושיתוף הפעולה בתוכנית הזאת של שיפורים מתמשכים.

קולין בול, סגן נשיא מסחרי בכיר בבומברדייה ציין שזו אבן דרך מאוד חשובה לתוכנית מטוסי ה-Q400, כי האופציה עם 90 מושבים מדגימה את הפוטנציאל להגדלת הרווחיות שיש לטורבו-פרופ הייחודי הזה להציע. "קיבולת הנוסעים המוגדלת מאפשרת קיטון של 15% בעלות המושב בהשוואה למטוס Q400 הסטנדרטי הקודם ומהווה יתרון עצום לחברות התעופה. אנחנו שמחים שספייסג'ט תהיה המפעילה הראשונה שתציג לראווה את היכולות הייחודיות והיצרניות הבלתי מנוצחת של מטוסי הטורבו-פרופ שלנו".

ספייסג'ט מפעילה 412 טיסות יומיות בממוצע ל-54 יעדים, מהם 47 פנימיים ו-7 בינ"ל. חברת התעופה פועלת עם צי של 36 מטוסי בואינג 737NG ו-22 בומברדייה Q400. רוב המטוסים של החברה מציעים את ספייסמקס, מושבי מחלקת התיירים המרווחים ביותר בהודו.

לבומברדייה, שהמטה שלה במונטריאול, קנדה, יותר מ-69,500 עובדים בארבעה מגזרים עסקיים. היא מפעילה אתרי ייצור והנדסה ב-28 מדינות במגזרי התחבורה, מטוסי מנהלים, מטוסים מסחריים ומבני תעופה ושירותים הנדסיים. המניות של בומברדייה נסחרות בבורסה לניירות ערך של טורונטו (BBD). בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2017, רשמה בומברדייה הכנסות של 16.2 מיליארד דולר אמריקני.

Exit mobile version