Site icon IAS

בוטל איום השביתה בנתב"ג

נמנעה שביתת המראות המטוסים שאמורה הייתה להתחיל היום עם כניסת השבת ולהסתיים בצאת השבת.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי, הממונה על השכר באוצר יוסי כהן, מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ויו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן, הגיעו אמש  להתקדמות בדיונים שהביאה למניעת השביתה שתוכננה להתחיל היום עם כניסת השבת.

הצדדים ישובו ויפגשו בימים הקרובים במטרה להגיע לסיכום הסופי בליווי היועצים המשפטיים.

כוונת האוצר לקחת תמלוגים בגובה 2 מיליארד שקלים מהרשות

העילה לאיום  השביתה לטענת ועד העובדים הייתה "בעקבות כוונת משרד האוצר לקחת תמלוגים בגובה 2 מיליארד שקלים מהרשות. זאת למרות  שרק לפני כשנה משך משרד האוצר חצי מיליארד שקל מקופת רש"ת, תוך התחייבות והסכמה מפורשת, כי יהיה זה באופן חד פעמי ותוך התעלמות מוחלטת מן ההוצאות הכבדות העומדות לפתחה של הרשות, דבר שעלול להובילה למצוקה כלכלית ולפגום קשות באיתנותה הכלכלית".

קליטת עובדי קבלן

יו"ר הועד פנחס עידן ציין, כי : "פניותינו החוזרות ונשנות לקלוט את 1,000 עובדי הקבלן, כעובדי הרשות, נדחות על ידי משרד האוצר בשם ההתייעלות ובשם החיסכון. אולם נראה שכאשר צריך לממן הסכמים קואליציוניים, מותר להפר סיכומים ומותר לסכן את יציבות רש"ת ואת הפרנסה של העובדים בה. לכך לא נסכים. מי יהיה הגורם שיבטיח יציבות במקרה של מלחמה?  כבר חווינו בעבר אירועי חירום אשר גרמו לביטול המוני של טיסות וקריסת תקציב לשנה  שלמה. משרד האוצר שאינו עומד בסיכומים, האם הוא יערוב לנו?".

עידן הדגיש, כי "העובדים דורשים כי משרד האוצר יעמוד בסיכומים וכי אם יישארו עודפים כספיים הרי שאלה יופנו לטובת קליטת עובדי קבלן, אשר המדינה התחייבה כבר על קליטתם אבל בפועל לא נקלט ולו עובד אחד".

 

 

 

 

 

 

Exit mobile version