Site icon IAS

בואינג – תחזית אופטימית לעתיד התעופה העולמית

"שוק התעופה הגלובלי רחב, עמוק ומגוון יותר מבעבר" אמר רנדי טיסת' סגן נשיא לשיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג. "השוק הוכיח כי הוא יכול לעמוד באתגרים הקשים שעמדו בפניו בשנים האחרונות ןאף להאיץ את קצב הייצור של מטוסים חדשים ".

בואינג צופה גידול שנתי של 5% בתנועת מטוסי הנוסעים ו-5.2 בשינוע מטענים במהלך 20 השנים הקרובות. שוק המטוסים צרי הגוף הכולל את מטוסי הבואינג 737 מהדור החדש ומטוס ה-737 MAX העתידי, ימשיך לגדול משמעותית. שווי המטוסים רחבי גוף החדשים דוגמת הבואינג 747-8, 777 ו-787 דרימליינר" ב-20 השנים הבאות יגיע לכ-2.5 טריליון דולר כש-40% מהביקוש יגיע מחברות תעופה באסיה.

אספקת מטוסים חדשים: 2012 – 2031

סוג המטוס                   סה"כ מטוסים חדשים              שווי ב-$

מטוסים צרי גוף                         23,240                        2,030 מיליארד

מטוסים רחבי גוף                      7,950                          2,080 מיליארד

מטוסי ענק                                790                             280 מיליארד

מטוסים לטיסות פנים                 2,020                          80 מיליארד     

סה"כ                                                                            4.5 טריליון דולר                       

גורם עיקרי לגידול במסירות מטוסים חדשים ב-20 השנים הקרובות הוא צמיחת השווקים בסין, הודו וכלכלות מתעוררות אחרות. חברות התעופה המציעות טיסות זולות מעלות את כמות הנוסעים וצומחות מהר יותר מהשוק כולו. בנוסף קיים ביקוש חזק להחלפת מטוסים ישנים וזוללי דלק. החלפת מטוסים ישנים מהווה כ-41% מצפי מסירת מטוסים חדשים ב-20 השנים הבאות.

בבואינג צופים כי שוק המטוסים החדשים יהיה מאוזן יותר גיאוגרפית ב-20 השנים הבאות. אסיה פסיפיק, כולל סין, ימשיכו להוביל במספר הכולל של מסירות מטוסים חדשים:

אספקת מטוסים חדשים

איזור                                        מספר מטוסים

אסיה פסיפיק                             12,030

אירופה                                     7,760

צפון אמריקה                             7,290

אמריקה הלטינית                       2,510

המזרח התיכון                           2,370

רוסיה ומדינות האזור                  1,140

אפריקה                                  900

סה"כ                                      34,000 מטוסים

"לא יאומן עד כמה השתנתה התעבורה האוירית מאז 1977, השנה בה טסתי לראשונה", אמר טינסת'. "שוק התעופה העכשווי הוא חיוני לעסקים, משמש גם להנאה ומסייע לחבר משפחות ואנשים. ככל שהשוק ימשיך לצמוח, ובמיוחד בשווקים המתעוררים, מחיר הטיסה יהיה שווה יותר ויותר לכל נפש".

Exit mobile version