Site icon IAS

בואינג צופה ביקוש לכ-44,000 מטוסים חדשים עד 2043

משרדי חברת בואינג בארה"ב. צילום בואינג

כעת, אחרי שתעשיית התעופה התאוששה ממגפת הקורונה, בואינג צופה עלייה של כ- 3% במסירת מטוסים במהלך 20 השנים הבאות, כאשר לחברות התעופה ידרשו כמעט 44,000 מטוסים מסחריים חדשים עד שנת 2043. תחזית השוק המסחרי לשנת 2024 (CMO), חוזה שווקים מתעוררים וביקוש שוק גלובלי למטוסים צרי גוף, שישארו מנועי הצמיחה העיקריים של התעשייה. הביקוש לטיסות ממשיך לעלות על הצמיחה הכלכלית בעולם. בהשוואה לשנת 2023, תנועת הנוסעים האווירית תעלה בממוצע ב-4.7% בשנה בשני העשורים הבאים, על פי ה-CMO.

"זה עידן מאתגר ומעורר השראה לתעופה. החזרה לגידול תעבורה טיפוסי יותר מראה עד כמה התעשייה שלנו עמידה, גם כשכולנו עובדים דרך שרשרת אספקה, ייצור מתמשך ואתגרים גלובליים אחרים", אמר בראד מקמולן (Brad McMullen), סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק מסחרי בבואינג.

דגשים לתחזית CMO עד 2043:

הצי המסחרי העולמי צפוי לצמוח ב-3.2% בשנה, לאט יותר מהתנועה האווירית, שכן חברות התעופה ממשיכות להגביר את הפרודוקטיביות על ידי הגדלת מקדמי העומס ושימוש במטוסים יותר שעות ביום.

צי המטען האווירי, במהירות ובאמינות, מתעלה בעקביות על אמצעי תחבורה אחרים ויגדל בשני שליש עד 2043, כדי לתמוך בצמיחה שנתית של 4.1% בתנועת המטען האווירי.

מגמות התעבורה האווירית:

התעריף הממוצע הגלובלי של חברות התעופה זהה בערך לזה שהיה לפני 20 שנה, גם כשהמחירים לצרכן הכוללים הוכפלו. מספר קווי התעופה העולמיים שמשרתות חברות תעופה מסחריות חזר לרמות של 2019, למרות שכמעט 20% מהם חדשים, מה שממחיש את יכולת ההסתגלות של התעופה בשוק דינמי.

מנועי צמיחה מרכזיים:

תנועת הנוסעים בדרום אסיה תגדל ב-7.4%, אחריה דרום מזרח אסיה (7.2%) אפריקה (6.4%), כאשר השווקים המתעוררים יחזרו למגמות צמיחה היסטוריות במהלך תקופת התחזית. אירואסיה (יבשת אירופה ואסיה) צפויה להוביל את כל השווקים עם הכי הרבה משלוחים של מטוסים (22% מהסך הכולל) עם צפון אמריקה (20%) וסין (20%).

מטוסים צרי גוף יהוו 71% מהצי בשנת 2043 לאחר 33,380 משלוחים חדשים, המשרתים קווים לטווחים קצרים עד בינוניים עם רבגוניות. הצי הגלובלי של מטוסים רחבי גוף יכפיל את עצמו ויהווה 44% מצי המזרח התיכון.

שירותים בעלייה:

בואינג צופה ביקוש לשירותים מסחריים בשווי של 4.4 טריליון דולר – מונע על ידי אפשרויות תחזוקה, שינויים ופתרונות דיגיטליים שמגבירים את היעילות. עם התרחבות הנסיעות האוויריות במיוחד בשווקים מתעוררים, תעשיית התעופה המסחרית תדרש לכמעט 2.4 מיליון עובדים חדשים וכן הכשרה לתמיכה בטייסים חדשים, טכנאי תחזוקה וצוות תא נוסעים.

"כאשר חברות התעופה מגיבות לדרישה חזקה, שוק השירותים ממשיך להתרחב, לא רק כתוצאה מגידול צי, אלא גם עם התמקדות מוגברת בהפחתת עלויות התפעול והטמעת פתרונות יעילים וברי קיימא", אמר דן אברהם (Dan Abraham), סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק מסחרי.

בואינג מפרסמת את ה-CMO מדי שנה מאז 1961. כתחזית ארוכת השנים מסוגה, ה-CMO נחשבת לניתוח המקיף ביותר של תעשיית התעופה המסחרית. לתחזית המלאה .

Exit mobile version