Site icon IAS

בואינג משקיעה בטכנולוגיה חדשנית מחוץ לעולם התעופה

יצרנית המטוסים בואינג הודיעה, כי יחד עם חברת ההשקעות  Blue Tree Capitalוקבוצת Pasadena Angels, תשקיע 3.5 מיליון דולר בחברת C360 טכנולוגיות, המתמחה בוידיאו ובמציאות מדומה ב-360 מעלות. מדובר בהשקעה נוספת של בואינג באמצעות המיזם הטכנולוגי החדש HorizonX, שהוקם מוקדם יותר השנה.

הקמת חטיבת HorizonX

בתחילת השנה הקימה בואינג חטיבת הון סיכון קטנה בשם HorizonX במטרה ללכוד חלקים מהחדשנות והרוח היזמית של חברות סטארט-אפ הטכנולוגיות ולהכניסם גם לתחום התעופה. סטיב נורדלונד, שעמד בראש אינסיו – חברת מזל"טים, שבסיסה בבינגן שבקליקיטאט קאונטייט, שבואינג רכשה ב-2008 והפכה אותה לחטיבת מזלט"ים קטנה, מונה לסגן נשיא בואינג HorizonX .

מיזם HorizonX של בואינג הוקם במטרה לזהות הזדמנויות להשקעה ברעיונות פורצי דרך, בטכנולוגיות מהפכניות ובשווקים חדשים. המיזם מחפש אחר הזדמנויות עסקיות ייחודיות ושותפויות "מחוץ לקופסה", להמשך פיתוח טכנולוגיות התעופה והחלל של באוינג, בשילוב אסטרטגיות עסקיות חדשות.

באפריל השנה אמר לונדלונד: "אנחנו מנסים להסתכל הרבה מעבר לאופק", ודיבר על תחומי עניין ספציפיים כמו כלים אוטונומיים, אינטליגנציה מלאכותית ולמידה ממוחשבת. באותו החודש הודיע בואינג על שתי השקעותיה הראשונות של HorizonX, אחת בחברת קירקלנד בשם Zunum Aero שמפתחת מטוסים חשמליים קטנים היברידיים.

ההשקעה השנייה הייתה חברת Upskill שבסיסה בעיר וושינגטון, המשלבת מציאות מתוגברת כגון Google Glasses ומחשוב לביש (Wearable Computing), הוא אוסף של אביזרים אלקטרונים, כגון חיישנים, מצלמות, מסכים וכדומה, שניתנים לנשיאה על הגוף. אביזרים אלה מספקים למשתמש מידע נוסף על הסביבה ( באמצעות מציאות מתוגברת), מידע על סכנות מתקרבות (שימוש בחיישן תרמי, לדוגמה לזיהוי נחשים) ומידע מסחרי ופרסומי – עבור יצרנים, שירותי שדה וחברות לוגיסטיות.

השקעה החדשה

הפעם מסר סטיב נורדלנד, סגן נשיא בואינג HorizonX, כי "הבחירה שלנו להשקיע בחברת C360 היא דוגמא מובהקת ליכולת של HorizonX לאתר חדשנות גם מחוץ לעולם התעופה ולהביא אותה אל תוך בואינג. הקשר שנוצר בין המפתחים של C360 לבין צוותי בואינג, לצד ההשקעה הכספית, מאפשרת לנו לפתח פתרונות פורצי דרך מהר יותר, ואף לחשוף את C360 לשווקים חדשים. למעשה, כולם מרוויחים מזה ובמיוחד קהל לקוחותינו."

חברת C360, הממוקמת בפיטסבורג, פנסילבניה, מתמחה בפתרונות וידאו ליניאריים איכותיים ונחשבת לשחקנית מובילה בתעשיית ה- VR / AR (מציאות מדומה) הבינלאומית. החברה נותנת שירותיה לכמה מרשתות השידור הגדולות והמובילות בעולם, בין היתר CBS, ESPN, TNT, UFC.

אוון ווימר, מנכ"ל C360: "מאז הקמתה של C360, התמזל מזלנו לעבוד עם כמה מהארגונים הגדולים והמובילים בעולם. זוהי גאווה גדולה עבורינו ש-HorizonX זיהה את התרומה שלנו לתעשיית שידורי הוידאו, ובחר לשלב את הטכנולוגיה שלנו בפיתוחים העתידיים של בואינג. אנחנו בטוחים כי ההשקעה של בואינג ב-C360 תקדם אותנו צעד נוסף בתעשית ה-360 VR/AR".

 

Exit mobile version