Site icon IAS

בואינג ואריון ייצרו מטוס מנהלים על-קולי

המטוס העל-קולי של בואינג ואריון. צילום Aerion

יצרנית המטוסים בואינג תשתף פעולה עם חברת אריון (Aerion) החלוצה בפיתוח "הדור הבא" של טיסות על-קוליות במטוסי מנהלים. במסגרת ההסכם, תבצע בואינג השקעה משמעותית במטוס AS2 של אריון ותתמקד בהאצת הפיתוחים הטכנולגים ועיצובו של המטוס העל-קולי החדש,  אשר יהווה פריצת דרך ויהיה למטוס המנהלים העל קולי הראשון בשוק התעופה. הטיסה הראשונה של המטוס מתוכננת להתבצע ב-2023.

בעקבות ההסכם עם בואינג, חברת אריון לא תעבוד עוד עם חברת לוקהיד מרטין, שאיתה היא פיתחה את מפרט המטוס העל-קולי – מסר דובר אריון, ג'ף מילר. הוא סירב לפרט את הסיבה לכך.

בהסכם החדש תספק בואינג משאבים בתחום ההנדסה, הייצור וטיסות המבחן עבור המטוס החדש. כמו כן היא תעניק ייעוץ אסטרטגי לחברת אריון לשיפור כניסתה לשוק.

שיתוף עם לוקהיד מרטין

בדצמבר 2017 הודיעו אריון ולוקהיד מרטין כי יחקרו את הפיתוח המשותף שלהם ללא חברת איירבס, שהייתה עד אז שותפה לפרוייקט, במטרה לטוס ב-2023 ולקבל אישורי כושר אווירי לטיסה מסחרית מ-FAA ב-2025. ב-15 בדצמבר הם הודיעו על מזכר הבנות לחקור יותר משנה את הפיתוח המשותף של מטוס העסקים העל קולי בתחומי ההנדסה, הסמכה והייצור.

לוקהיד מרטין, שפיתחה מטוסים קוליים כמו F-16, F-35, F-22 ו-R-71, סיכמה, לאחר סקירת הטכנולוגיה האווירודינמית של אריון את הקונספט של מטוס המנהלים AS2, כולל השקעת זמן ומשאבים. יש לציין, כי באמצעות שיתוף פעולה הנדסי בן שנתיים וחצי עם איירבס, קידמה אריון את האווירודינמיקה של מטוס AS2 ועיצבה מבנים ראשוניים של המטוס, מערכותיו האוויריות ופריסתם.

שיתוף עם ג'נרל אלקטריק

בין מאי לדצמבר 2017, היה לאריון שיתוף פעולה עם חברת ג'נרל אלקטריק להתאמת המנועים למטוס וב-2018 היא חשפה את מנוע GE Affinity של ג'נרל אלקטריק, אשר ישמש את מטוס המנהלים AS2.

מפרט מטוס המנהלים האל קולי

מהירות המטוס החדש תהיה גבוהה ב-70% ממטוסי המנהלים הקיימים היום. מטוס AS2  יקצר את זמן הטיסות הטרנאס-אטלנטיות בכ-3 שעות, ובמקביל יעמוד בכל התקנות הסביבתיות.

סטיב נורדלוד, סגן נשיא ומנהל פרוקייט Boeing NeXt אמר כי: "בואינג מובילה מהפך בתחום התחבורה העולמית, אשר יחבר את העולם בבטיחות ובמהירות שלא נראתה כמותה מעולם. מדובר בהחלטה אסטרטגית ומחושבת שמטרתה להשקיע בטכנולגיות עילית שישפרו את תחום הטיסה העל קולי."

טום וייס, יו"ר ונשיא חברת אריון אמר: "אנו מגדירים מחדש את התעופה העל קולית, עם החזרתו המוצלחת והבטוחה של המטוס העל-קולי. AS2 יהווה תו תקן עתידי בתחום הטיסות העל קוליות. ביחד עם בואינג, אנו נייצר מטוס מהיר יותר ומחובר יותר, שייוצר על ידי המוחות האנושיים הטובים ביותר".

Exit mobile version