Site icon IAS

בואינג בסלון לה בורז?ה

מטוס הנוסעים בואינג 747-8 אינטרקונטיננטל נחת הבוקר בלה בורז'ה, ערב פתיחת התערוכה האווירית בפאריז (26-20 ביוני), לבכורה הבינלאומית הראשונה שלו, וזאת לאחר שביצע את טיסת הדלק הביולוגי הטראנס-אטלנטית הראשונה בעולם.

בין מאות הצופים אשר קיבלו את המטוס הבוקר עם הגעתו לצרפת היו נציגים בכירים של הממשל האמריקאי ושל חברת בואינג. קפטן מארק פוירסטין, הטייס הראשי של תכנית ה-747 של בואינג, ולצידו טייס המשנה קפטן סטיב טיילור, נשיא חטיבת המטוסים הפרטיים של בואינג, הנחיתו את ה-747-8 בצרפת לאחר 10 שעות טיסה מסיאטל, במהירות של 0.85 מאך.

מטוס ה-747-8 אינטרקונטיננטל הינו החבר החדיש ביותר במשפחת מטוסי ה-747, והוא מביא עמו טכנולוגיות מתקדמות ו"ירוקות" וביצועים יעילים במיוחד.

"טיסה היסטורית זו בכוחה לקדם ביתר שאת את המאמץ לצמצם את רמות הפליטה ובתוך כך לשפר את היעילות הביצועית", אמרה אליזבת לאנד, סגנית נשיאה ומנהלת תכנית ה-747-8 של בואינג. לאנד הוסיפה, "מטוס המטען מסוג 747-8 עונה בדיוק לדרישות אלו ומאפשר ללקוחותינו יעילות מירבית תוך צמצום רמות הפליטה והרעש".

מטוס הנוסעים 747-8 אינטרקונטיננטל, אשר נצבע בצבעי אדום-כתום המסמלים זריחה, מגיע לתערוכה לאחר שביצע, לפני כשלושה חודשים, את טיסתו הראשונה. הלקוח הראשון של המטוס הינו לקוח VIP אשר יקבל את המטוס לקראת סוף השנה, וחברת התעופה הראשונה שתכניס את המטוס לשירות הינה לופטהנזה, אשר תקבל את המטוס בתחילת שנה הבאה.

מטוס המטען מדגם 747-8, אשר יוצג אף הוא בתערוכה, צפוי להימסר ללקוח הראשון Cargolux כבר בחודשים הקרובים.

Exit mobile version