Site icon IAS

בג"ץ אישר את המשך הטיסות משדה דב לאילת

בדיון שהתקיים אתמול מחק בית הדין הגבוה לצדק (בג"ץ) את עתירת מנהלי "הגוש הגדול" לביטול החוק המאפשר את המשך הטיסות משדה דב, כל עוד תימשך הפעילות הצבאית, שמתוכננת להימשך עד תחילת 2019.

חוק המשך הפעילות

בחודש מרץ השנה אישרה הכנסת, בקריאה שנייה ושלישית את חוק שדה דב, בתמיכתם של 73 חברי. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

החוק קובע, כי כל עוד משמש שדה דב הוז להמראות ולנחיתות צבאיות, תמשיך בו גם הפעילות של התעופה האזרחית עד שנת 2019, שבה אמורה להסתיים הפעילות הצבאית. לאור זאת, יועבר נמל התעופה האזרחי למסוף זמני בחלק הצבאי של שדה דב. החוק שהתקבל קובע גם, כי המדינה תתחיל  בהעברת המבנים באופן מידי ותסיים את המעבר לא יאוחר מדצמבר 2017.

בגין הפעילות האזרחית שתמשך בשדה דב קובע החוק, כי המדינה תעניק פיצויים לבעלי הקרקע,  שיחושב על פי הוראת פקודת הקרקעות והחוק לתיקון דיני הרכישה לצורכי ציבור.

הדיון בבג"ץ

במשך הדיון אתמול בבג"ץ טענו העותרים, כי החוק הוא תוצר של קמפיין שהובל על ידי ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי, שבמסגרתו הוא הצליח לשכנע את הציבור וחברי הכנסת, כי הפסקת הטיסות לאילת תגרום להרס העיר. לדברי המנהלים ניתן היה למצוא פתרון אחר לטיסות לאילת וזאת באמצעות טיסות מנתב"ג.

בג"ץ דחה את הטענות וקבע שאין בטענות העותרים להוות עילה לביטול החוק והמליץ להם למשוך את העתירה, שנמחקה.

המנהלים של הגוש הגדול יוצגו על ידי עו"ד רחל זכאי. הכנסת יוצגה על ידי עו"ד אביטל סמפולונסקי ועיריית אילת יוצגה על ידי עו"ד אלון גלרט ועו"ד ינקי פפר ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.

 

 

 

 

Exit mobile version