Site icon IAS

אתר CAPA: קבוצת לופטהנזה היא בעלת צי המטוסים הגדול באירופה

מטוסי קבוצת לופטהנזה. צילום יח"צ

לקבוצת התעופה לופטהנזה יש את צי המטוסים הגדול מבין שלוש קבוצות התעופה המובילות באירופה: צי הקבוצה מונה 734 מטוסים – ב-157 מטוסים יותר מאשר קבוצתIAG  שהצי שלה מונה  577 מטוסים ויותר מ-43 מטוסים יותר מקבוצת אייר פראנס-KLM שהצי שלה מונה 534 מטוסים. כך לפי אתר CAPA, המציין, כי בספירת המטוסים נכללים רק כאלה הנמצאים בשירות ובבעלות ובשליטה מרבית של כל קבוצה.

בסיס מטוסי קבוצת לופטהנזה מושתת על צי המטוסים צרי הגוף, הפועלים בטווחים קצרים ובינוניים, כאשר חברת לופטהנזה עצמה היא מותג התעופה הגדול ביותר בקבוצתה, אבל צי המטוסים שלה קטן מצי מטוסי ריינאייר.

חברות הלואו-קוסט הבנות הגדולות

חברת יורוווינגס – החברה-הבת של קבוצת לופטהנזה וחברת Vueling החברה-הבת של קבוצת IAG – בסדר זה, הן חברות-הבנות במודל הלואו-קוסט הגדולות מבין שלוש קבוצות התעופה באירופה. הרבה יותר מהחברה-הבת טראנסאוויה לטיסות לואו-קוסט של אייר פראנס-KLM.

גם בתחום החברות-הבנות במודל הלואו-קוסט, יורווינגס של לופטהנזה מובילה. צילום יח"צ

אייר פראנס-KLM מתכננת השנה להגדיל את הוצאות ההון שלה בקצב המהיר ביותר מבין שלוש הקבוצות האירופיות, אך יש לה מספר הזמנות קטן בהרבה עבור מטוסים חדשים מאשר השתיים האחרות. הוצאות ההון ב-2019 של כל שלוש הקבוצות נמצאות, או כמעט קרובות, לרמות הגבוהות ביותר אי פעם.

התוצאות הפיננסיות של קבוצת לופטהנזה

עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל: צילום יח"צ

מכירות קבוצת לופטהנזה אומנם גדלו ב-6% ב-2018, אבל הודות לאימוץ שיטת IFRS 15 במאזנים, ההכנסות המדווחים גדלו ב-1% בהשוואה להכנסות ב-2017 והגיעו ל-35.8 מיליארד יורו. ה-EBIT היה ב-2018 כ-2.8 מיליארד יורו, נמוך במעט מהתוצאה של 2017, אבל יש לזכור שעלויות הדלק עלו לקבוצה בכ-850 מיליון יורו ועלויות גבוהות משמעותית נוספו בשל עיכובים וביטולי טיסות. כמו כן נרשמו גם הוצאות חד-פעמיות בעקבות שילוב חלקי צי מטוסים של אייר ברלין שקרסה, שהשפיעו על תוצאות חברת יורווינג ב-170 מיליון יורו.

הרווח הנקי – למרות הקשיים הכלכליים והתחרותיות העזה שאיפיינו את 2018, הרווח הנקי של קבוצת לופטהנזה היה 2.163 מיליארד יורו, שזו אומנם ירידה של 8% בהשוואה לרווח הנקי של הקבוצה בשנת 2017 שהיה 2.340 מיליארד יורו – אבל עדיין נחשב לרווח נקי חשוב.

הון – גיוס ההון נטו גדל ב-21% ל -3.5 מיליארד יורו. עם זאת, יחס המינוף (חוב נטו ביחס ל-  EBITDA  של 1.8), היה עדיין נמוך בהרבה מהיעד של יחס חוב מקסימלי של 3.5.

תזרים המזומנים – תזרים המזומנים החופשי ירד ל-250 מיליון יורו, בנוסף לירידה קלה ברווח, בגין השפעות הון חוזר חד-פעמיות ב-2017. כמו כן, גדלו ב-2018 ההוצאות בגין תגמולים משתנים ותשלומי מס, בזכות שיפור משמעותי ברווחים ב-2017.

Exit mobile version