Site icon IAS

אתיחאד ואייר-ערביה ישיקו חברת לואו-קוסט למזרח התיכון

מטוס A340-500 של אתיחאד איירווייס. עכשיו גם חברת לואו-קוסט. צילום Depositphotos

קבוצת התעופה אתיחאד מאבו דאבי (Etihad Aviation Group) וחברת אייר-ערביה (Air Arabia), חתמו על הסכם להקמת חברת לואו-קוסט. החברה החדשה, ששמה יהיה אייר ערביה אבו דאבי, תפעל מההאב של שדה התעופה הבינלאומי של אבו דאבי.

"שותפות מרגשת זו תומכת בתוכנית הטרנספורמציה שלנו ותציע לאורחינו אפשרות חדשה לנסיעות בעלות נמוכה לאבו דאבי ומחוצה לה, כשהיא משלימה את השירותים שלנו", אמר טוני דאגלס, מנכ"ל קבוצת אתיחאד, "אנו מצפים להשקת חברת התעופה החדשה בזמן הקרוב".

המהלך הוא השותפות העיקרית הראשונה של אתיחאד איירווייס מאז שנטשה את התוכניות לצמוח באמצעות השקעה בחברות תעופה בחו"ל, בעקבות ניסיונותיה הכושלים עם אליטליה (בה החזיקה ב-49%) ואייר ברלין.

נמל התעופה הבינלאומי באבו דאבי. מחכים לאקספו 2020. צילום Depositphotos

לאייר ערביה, שבסיסה ב-Sharjah שבאיחוד האמירויות (United Arab Emirates – UAE) יש כבר רכזות באלכסנדריה (מצרים), קזבלנקה (מרוקו) וראס אל ח'יימה (UAE).

אדל על עלי, מנכ"ל באייר-ערביה, אמר: "ביתה של חברת הלואו-קוסט הראשונה באזור MENA –Middle East and North Africa  (המזרח התיכון וצפון אפריקה), הוא איחוד האמירויות הערביות, שהתפתח עם השנים להיות מוקד נסיעות ותיירות מוביל בעולם. אנו שמחים לשיתוף פעולה עם אתיחאד להקים את החברה החדשה שתשרת את תחום נסיעות הלואו-קוסט ההולך וגדל – מקומית ואזורית – תוך ניצול המומחיות שיספקו אייר ערביה ואתיחאד".

בהודעה משותפת לשתי חברות התעופה נמסר כי הספק החדש "ישלים את שירותיה של אתיחאד איירווייס מאבו דאבי ויספק את פלח שוק הנסיעות בעלות נמוכה הצומחת באזור". חברות הלואו-קוסט היוו 17% מתנועת הנוסעים למזרח התיכון וממנו בשנת 2018, לעומת 8% בלבד בשנת 2009. גם בישראל מתקרב פלח השוק של טיסות הלואו-קוסט ל-30% מכלל הקיבולת.

אין ספק שאתיחאד לוקחת בחשבון את העובדה שבעוד שנה בדיוק  – החל ב-20 באוקטובר – יתקיים בדובאי אקספו 2020, מה שעשוי להביא לתנופה תעופתית לאזור. אקספו 2020 צפוי לכלול יותר מ-200 משתתפים בינלאומיים ומיליוני אורחים "ברוח של חגיגה, שיתוף פעולה ואופטימיות לעתיד", כדברי הודעה לעיתונות מטעם איחוד שש האמירויות הערביות. ב-UAE צופים שבמשך שישה חודשים כל העיניים יהיו נשואות אליה, שכן היא תציג "אקספו יוצא דופן – מבדר, מאיר ומאחד".

רם אל האשימי, (Reem Al Hashimy) מנכ"ל אקספו 2020 דובאי, אמר כי 12 החודשים הבאים יוקדשו לגימור האתר, כדי להבטיח אקספו בלתי נשכח. בימים אלה זכתה דובאי בתואר יעד תיירות הכנסים והתערוכות הטוב ביותר על ידי World Travel Awards  והמלון Armani Dubai בו התקיים הטקס, זכה בתואר המלון הטוב בעולם על ידי אותו ארגון.

אקספו 2020 יתקיים בדובאי באוקטובר הבא במשך חצי שנה. צילום Expo2020

Sabre רכשה ספקית תוכנה קמעונאית של חברות תעופה

חרף קריסתן של כמה חברות תעופה – סדירות ולואו-קוסט כאחד –  וההערכה שחברות הלואו-קוסט קרובות לשיא שממנו יוכלו רק לרדת, הודיעה חברת סייבר (Sabre) בשבוע שעבר בדרום אפריקה כי רכשה את חברת Radixx, ספקית תוכנה קמעונאית של חברות תעופה, עם נוכחות מבוססת במרחב חברות הלואו-קוסט.

לפי הודעת סייבר, חברות הלואו-קוסט צמחו פי שניים מהחברות בשירות מלא בחמש השנים האחרונות, וכעת הן משרתות כמעט 30% מהתנועה התעופתית בשנה. סייבר צופה כי הרכישה תסייע לה להציע יכולות קמעונאות והפצה בשוק ההולך ומתרחב במהירות. סייבר רכשה את Radixx בכ-110 מיליון דולר, כולל תשלומים לבעלי אגרות חוב, וזו צפויה לייצר הכנסות של כ-20 מיליון דולר בשנת 2019. החברה שנוסדה בשנת 1993 ומקום מושבה באורלנדו, נועדה למנף את ההתקדמות של תעשיית הטכנולוגיה, תוך התמקדות בפתרונות מבוססי ענן הניתנים לפריסה מהירה.

לפי Radixx, היא תומכת בכל המודלים העסקיים של חברות התעופה באמצעות פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלה, והיא מתהדרת בבסיס לקוחות בשוקי חברות הלואו-קוסט כולל באירופה, דרום אמריקה, אסיה פסיפיק ואפריקה.

Exit mobile version