Site icon IAS

אתיופיאן איירליינס חנכה משרדים חדשים בתל אביב

חנוכת משרדי אתיופיאן בתל אביב. מימין, שגריר אתיופיה בישראל, טסגיי ברה, מנהלת סניף ישראל של אתיופיאן, פסיטה קטמה וח"כ אברהם נגוסה. צילום עירית רוזנבלום

משרדיה החדשים של אתיופיאן איירליינס נחנכו אתמול אחר הצהרים בנוכחות שגריר אתיופיה בישראל, טסגיי ברה, חבר הכנסת אברהם נגוסה, שגריר קונגו ודיפלומטים נוספים, סוכני נסיעות ואורחים. המשרדים ממוקמים בבית מגדלור בתל אביב, והאורחים הסבו על כיבוד ויין, מוקפים בבלונים.

את החלק הטקסי פתח השגריר ברה, שאמר כי הוא שמח על פתיחת המשרדים, המראה שהחברה התבססה בישראל בזכות איכותה והודה למנהלת סניף ישראל, פסיטה קטמה, על תרומתה החשובה לכך.

לדבריו, אתיופיה היא מהתרבויות העתיקות בעולם ויעד מעניין לתיירות העולמית, שעד כה לא הצליחה להגיע אליה במידה משמעותית. הוא הזכיר שבשבוע שעבר חנכה אתיופיה ויזה אלקטרונית לישראלים כדי לקדם את התיירות לאתיופיה "וזה חשוב במיוחד לאתיופיאן, שהיא חברת התעופה עם צי המטוסים הצעיר ביותר והחברה הגדלה במהירות הגדולה ביותר באפריקה".

ח"כ נגוסה בירך אף הוא על העבודה הטובה שהחברה עושה בקו תל אביב-אדיס. ואמר כי "אני זוכר שלפני 17 שנה היינו טסים לאדיס דרך מצרים, גרמניה, איטליה וכדומה. כשהמטוס הראשון של אתיופיאן נחת בבן גוריון, אנחנו, כאתיופים-ישראלים, שמחנו מאד. כיום יש שתי טיסות ביום ואנחנו גאים על כך שהיחסים בין המדינות מתחזקים ושני העמים נהנים מכך".

ד"ר נגוסה, שהוא חבר כנסת מטעם הליכוד ויו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, הוסיף כי האג'נדה שלו בכנסת היא לחזק את הקשר בין המדינות ובירך את אתיופיאן על המשרדים החדשים.

המשרדים החדשים של אתיופיאן איירליינס בבית מגדלור בתל אביב. צילום עירית רוזנבלום

חברה עם 100 מטוסים ועוד 50 מוזמנים

פסיטה קטמה, מנהלת אתיופיאן בישראל, הודתה לבאים והזכירה שאתיופיאן מובילה בתחום הטכנולוגי וצי המטוסים החדיש שלה הוא בן 100 מטוסים ובהם מטוסי הדרימליינר המתקדמים ביותר בעולם 787-800/900 ואיירבס A350 ובצבר ההזמנות שלה עוד 50 מטוסים. לדבריה, גיל צי המטוסים שלה – 5 שנים – נמוך מהמוצע העולמי. היא הוסיפה שאתיופיאן היתה הראשונה שהביאה לישראל את מטוס הדרימליינר וכי כיום ברשותה 17 ממטוסים אלה. החברה טסה כיום ל-100 יעדים בעולם – כולל בצפון אפריקה, אירופה והמזרח הרחוק, עם 350 טיסות ביום וחברה בברית הסטאר אליינס.

עוד אמרה שאתיופיאן הוסיפה בשנת 2017-2018 עשרה יעדים חדשים וכי הציגה צמיחה של 25% מדי שנה בשבע השנים האחרונות. היא הזכירה שאתיופייאן איירליינס זכתה בפרס חברת התעופה של השנה באפריקה זו השנה השנייה ברציפות וקיבלה דרוג של 4 כוכבים על פי מגזין SKYTRAX.

מימין, רמי הולצמן, מנהל מכירות בינלאומיות של טל תעופה, פסיטה קטמה, מנהלת סניף ישראל של אתיופיאן ונסים סגיס, המנהל המסחרי של טל תעופה. צילום עירית רוזנבלום

אתיופיאן מיוצגת על ידי טל תעופה וגדעון טהלר, נשיא ומנכ"ל טל תעופה, הודה לנוכחים ואמר שהם גאים לעבוד עם החברה על מטוסיה החדישים. "אני מדבר אל הסוכנים והטור אופרייטורים, אנחנו רוצים לבוא לקראתכם. עם שתי טיסות ביום מישראל לאפריקה, אסיה וארה"ב דרך אדיס אבבה, היא מכסה שטח ענק בשירות מצוין ואמין והרבה אנשים לא מכירים אותה".

ולא יצאו ידי חובתם, לפני שהגרילו גם שני כרטיסי טיסה שבהם זכו רוני אברמסון מאמבסדור טורס ויואב כהנא מהדקה ה-90.

אתיופייאן אירליינס מציעה שתי טיסות יומיות הממריאות  מנתב"ג בשעה 09:00 בבוקר והשניה 00:45 בלילה, סה"כ  14 טיסות שבועיות מתל אביב לאדיס אבבה ומשם טיסות המשך למבחר גדול של יעדים באסיה:  דלהי, מומבאיי, בנגקוק, סינגפור, מנילה, גואנגז'ו, הונג קונג ועוד, באפריקה: קייפטאון, יוהנסבורג, ניגריה, נמיביה, טנזניה ועוד וכן לארה"ב – לוושינגטון, ניו יורק ולוס אנג'לס. בקו לתל אביב מפעילה החברה מטוס מדגם 737-800 חדיש עם שתי מחלקות שירות – תיירים ועסקים.

באחרונה אף כיבד נשיא המדינה, רובי ריבלין, את אתיופיאן איירליינס כשטס אתה לאדיס אבבה לביקור ממלכתי באתיופיה.

Exit mobile version