Site icon IAS

אתיופיאן איירליינס החליטה להשבית את מטוסי הבואינג 737 מקס

חיפושים באזור ההתרסקות של מטוס ה-737 מקס 8. צילום אתיופיאן איירליינס

מחברת אתיופיאן איירליינס נמסר הבוקר בהודעה רשמית כי בעקבות התאונה הטרגית של הטיסה ET 302/10  במטוס B-737-8  מקס, החליטה החברה לקרקע מטוסי B-737-8 מקס שברשותה עד להודעה חדשה.

"למרות שעדיין איננו יודעים את הסיבה לתאונה, היינו צריכים להחליט על קרקוע הצי המסויים הזה כאמצעי זהירות נוספים. אתיופיאן איירליינס תשחרר מידע נוסף ברגע שיהיה זמין", נמסר מטעם חברת התעופה. מידע עודכן יהיה גם באתר האינטרנט של אתיופיאן איירליינס.

חברת בואינג הודיעה כי תדחה את טקס השקת מטוסה החדש שתוכננה ליום רביעי הקרוב בעקבות האסון שאירע. בטקס היה אמור להיחשף דגם ה-777x החדש של החברה.

חנוכת משרדי אתיופיאן בישראל ביוני שעבר. מימין שגריר אתיופיה בישראל, מנהלת סניף אתיופיאן וחכ אברהם נגוסה. צילום עירית רוזנבלום

משום שיש בתאונה הרוגים ישראלים, גם ישראל זכאית להשתתף בחקירה. על כן פנה אתמול (ראשון) החוקר הראשי במשרד התחבורה יצחק רז לרשויות באתיופיה וישתף עמם פעולה.

אתמול נמסר גם כי משלחת זק"א יוצאת בחצות לאתיופיה לאיתור גופות הישראלים. שני צוותים של היחידה הבינלאומית של זק"א, צוות מישראל וצוות מדרום אפריקה יצאו בטיסה ישירה לאתיופיה בכדי לאתר את גופות ההרוגים, תיעוד וזיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות. "מרגע קבלת ההודעה, מטה זק"א היה בקשר רציף עם משרד החוץ, הקונסוליה הישראלית באדיס אבבה, ושליח חב"ד באתיופיה הרב אליהו חביב", נמסר מזק"א.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, אמר: "חברי המשלחת של זק"א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל. לצערי בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה".

לפי מגזין עצמאי בבייג'ינג, גם חברות תעופה סיניות החליפו את מטוס הבואינג 737 מקס 8 בטיסות פנים במטוסים מדגמים אחרים. לפי המגזין, חברות התעופה קיבלו הוראה ממינהל התעופה האזרחית של סין (CAAC)  להשעות זמנית את כל הפעילות עם מטוסי 737 מקס 8.

Exit mobile version