Site icon IAS

אשת טורס : היעד הבא, פלרמו סיציליה

כעת, כשהחגים כבר מאחורינו ובפתח מורגש לו משב הרוח הנעים המבשר את בואו של הסתיו, משיקה חברת התיירות אשת טורס יעד חדש שיסייע לישראלים לגוון את הרוחות והגשם בשמש חמימה – פלרמו, בירת סיציליה.

 

לדברי מנהלת השיווק של אשת טורס, גלית זכאי, "התייר הישראלי מאוד אוהב לטייל בבירות אירופיות ולכן השנה החלטנו להציע עיר בירה אירופאית, פחות מוכרת לקהל הישראלי, אך מעניינת לא פחות".

 

החל מחודש נובמבר 2013 תפעיל החברה טיסות ישירות מישראל לפלרמו. היעד החדש ישווק כחבילות נופש, חבילות טוס וסע וטיולים מאורגנים בני 4 לילות שיכללו טיסות ישירות לפלרמו של חברת שכר איטלקית.

 

זכאי מספרת כי "מלבד המענה המלא לכל ציפיותיו הקלאסיות של התייר הישראלי ("מאמות" צועקות מעל חבלי כביסה וזאטוטים מתרוצצים בין סירי פסטה מהבילים באמצע הרחוב), פלרמו מפתיעה מאוד במישורים רבים, כעיר אצולה דרום איטלקית, המלאה בווילות, ארמונות ובתים מפוארים של משפחות המתהדרות עד היום בייחוסן וזיקתן לחצרות של רוזנים ודוכסים".

 

בנוסף, פלרמו מלאה בפארקים וגנים אלגנטיים (בסגנון אנגלי, בעיקר), שיוצרים מרחב ירוק ומרענן, והעיר משמשת גם כמרכז תרבות אמיתי, תוסס ושוקק. "תיאטרון מאסימו", שבמרכזה, הוא בית האופרה הגדול ביותר באיטליה, והשלישי בגודלו באירופה. תיאטרון פוליתאמה, שמשמש כמרכזה של התזמורת הסימפונית הסיציאליאנית, מחרה מחזיק אחריו ומארח גם כן, מדי חורף, להקות ותזמורות ידועות, מכל רחבי אירופה והעולם.

 

מלבד האוסף הגדול של אתרי תרבות "גבוהה", כמו קתדרלות ומוזיאונים שפלרמו מלאה בהם, רחובותיה המרכזיים, החוצים אלה את אלה בתבנית של שתי וערב, עמוסים בשלל חנויות מותגים של מיטב התוצרת האיטלקית. רובעי הבילוי הצפופים, מתמלאים מדי ערב בהמוני צעירים שגודשים את הברים, המסעדות, המועדונים ובתי הקפה.

 

דומה שהתמהיל הייחודי הזה, שבין אותנטיות סיציליאנית אמיתית, ובין היותה של פלרמו, בירתה מלאת החיים, עתירת השכבות ועמוסת הסיפורים של דרום איטליה, תואם ככפפה ליד, את משפטו המפורסם של ג'וזפה די למפדוזה, מחבר "הברדלס", יליד פלרמו: "אם אנו רוצים שהדברים יישארו כפי שהם כרגע, דברים יצטרכו להשתנות…".

 

Exit mobile version