Site icon IAS

ארקיע עותרת לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה

מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ . צילום שי יחזקאל

חברת ארקיע הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את כלל פעילותה מטרמינל 1 (ולא באופן מפוצל בין טרמינלים 1 ו-3 כפי שמתקיים כיום). החברה טוענת כי הפיצול הקיים מפלה אותה לרעה ביחס לחברות תעופה זרות, זאת למרות שחברות אלה השהו את טיסותיהן לישראל עם פרוץ המלחמה, בעוד ארקיע שמרה על רציפות הפעילות האווירית.

בעתירתה מדגישה ארקיע כי על רשות שדות התעופה ושרת התחבורה לקבוע קריטריונים שוויוניים ואחידים להפעלת טיסות מטרמינל 1, תוך התחשבות באינטרסים לאומיים כבדי משקל. בראשם – הבטחת קשר אווירי פתוח לישראל בשגרה ובעתות חירום, וכן הגברת היקף הטיסות לאילת לרווחת כלל אזרחי המדינה. העתירה מציינת כי הקריטריונים הקיימים נקבעו לפני כעשור במציאות שונה לחלוטין, וכיום אינם משקפים את צורכי התחבורה האווירית.

כיום, ארקיע נאלצת לפעול משני טרמינלים שונים, מה שמוביל לעלויות תפעוליות גבוהות. במקביל, חברות תעופה זרות שהפסיקו את פעילותן בישראל למשך למעלה משנה וחצי, ישובו לפעילות מלאה מטרמינל 1 – מצב בלתי סביר שמעמיד את ארקיע בעמדת נחיתות תחרותית קשה.

כזכור, ממשלת ישראל קיבלה החלטה השבוע להעלות באופן משמעותי וחד-צדדי את עלויות הביטחון שהוטלו על חברות התעופה, ובפרט על ארקיע, ללא מתן פתרונות שיאפשרו את השתלבות החברה בתחרות עם חברות התעופה הזרות. החלטה זו תיצור נטל כלכלי משמעותי על החברה, שממילא פעלה בתנאים מאתגרים עקב המצב הביטחוני. ארקיע התריעה כי המהלך מעמיד קושי רב בפני החברה. החברה פנתה במספר רב של  בקשות לבחון מחדש את ההחלטה ולהציע מתווה שיסייע לחברות התעופה.

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רז נזרי, אבינעם סגל-אלעד ונדים עבוד ממשרד עורכי הדין פירון.

Exit mobile version