Site icon IAS

ארקיע ממתגת עצמה מחדש

אחרי 17 שנים ללא שינויים משיקה בימים אלה חברת ארקיע מהלך של מיתוג מחדש הכולל התחדשות בתחום מטוסים, בתחום הטכנולוגיה והתקשורת וגם שינוי לוגו החברה. המיתוג כולל  מטוסי סילון חדישים, אינטרנט אלחוטי, מערכות בידור אינטרנט במטוסים ואפליקציה מתקדמת המאפשרת גם הושבה וצ'ק אין. כל אלה תחת הסלוגן החדש: "ארקיע – מא' ועד כיף". מטרת החברה היא להיות מובילה בקרב הקהל הישראלי בתחום החופשות בארץ ובחו"ל.

ברוך נאה האחראי על עיצוב החדש ולימור ארליכמן האחראית על האסטרטגיה של המיתוג, עבדו בשבעה החודשים שחלפו, כדי להיות מוכנים לקראת ההשקה, שבו מטוס אמראר אחד נצבע בטולוז בצבעים החדשים ובלוגו החדש. המטוס שהגיע לרומא, אפשר לחברה להציג גם את מדי הדיילות החדשים ופריטים מעוצבים נוספים,כמו שטיחים,ריפוד המושבים ומשענות הראש וכוסות שתייה.

נראה, שארקיע הגיעה למסקנה כי היא חייבת למתג עצמה מחדש, מכמה סיבות: להגדיל את נתח פעילותה הטיסתית בתחום הבינלאומי ובתחום הפנים ארצי ולהוות חברה המוכרת מוצרי תיירות ולא רק טיסות. הרקע להחלטות אלה הם נתוני 2016 ובהמשך נתוני הרבעון הראשון של 2017.

נתוני 2016 והרבעון הראשון של 2017

ב-2016 הטיסה ארקיע במצטבר בטיסותיה הבינלאומיות 648,138 נוסעים, גידול של 29.78% בהשוואה למספר הנוסעים שהיא הטיסה במצטבר ב-2015. בכך תפסה החברה את המקום השני אחרי אל על בקרב חברות התעופה הישראליות.

בטיסות הפנים ארציות הטיסה ארקיע כ-2016 408,533 נוסעים, אומנם ירידה של 2.93% בהשוואה לנתוני 2015, אבל עדיין החברה הראשונה בתחום זה, שצבר ירידה כולל ב-2016 של 4.88%, נוצר כנראה בגלל הגידול ביציאות הישראלים לחו"ל.

ברבעון הראשון של 2017 הטיסה החברה 52,753 נוסעים בטיסות בינלאומיות, גידול של 19.87%, אבל תפסה את המקום השלישי בקרב חברות התעופה הישראליות, אחרי אל על וישראייר.

בטיסות הפנים ארציות הטיסה ארקיע 115,777 נוסעים, ירידה של 1.33%. החברה ממוקמת במקום הראשון בתחום, עם צבר ירידה כללית של 6.21% – שוב בגלל הגידול החד ביציאות ישראלים לחו"ל.

מיתוג הלוגו

כאמור, המיתוג החדש של ארקיע כולל את כל התחומים שבהם פועלת ארקיע. במיוחד בולט חזותית הלוגו החדש של החברה, שהוא יותר ססגוני בצבעיו, מציג בכך חזותית אפשרויות תיירותיות מגוונות בטעמים שונים. זו גם הסיבה שכל מטוס יהיה בצבעים שונים. גם לוגו של החברה שונה, כאשר האות הראשונה בשם arkia – a הוגדלה ונצבעה בצבעים ססגוניים, חרוצים פסים לבנים, כאשר שאר אותיות השם נשארו צבועות כחול. מתחת ללגו הגדול באותיות לטיניות נרשם בעברית ובקטן – ארקיע.

צי המטוסים

במסגרת המהלך, חודש והוגדל צי מטוסי החברה, הכולל 5 מטוסים סילוניים חדישים מסוג אמבראר, כשבתוך כמה חודשים אמור להצטרף מטוס אמבראר שישי חדש, שני מטוסי בואינג 757-300, יצאו בעתיד מהשרות,  ובתוך כשנה יקלטו גם מטוסי איירבוס A321NEO. 4 מטוסים מדגם זה הוזמנו מאיירבוס בחודש יולי 2012. כמו כן הזמינה ארקיע בחודש פברואר 2015 שני מטוסי איירבוס A330-900NEO שעתידם לא ברור ויתכן שהם יחכרו לחברות אחרות, כמו שהוחכרו מטוסי בואינג  787 של החברה, אם כי בזמנו כשנחתם חוזה הקנייה נמסר, כי ארקיע מתכננת לטוס עם המטוסים האלה לטווחים ארוכים – לארה"ב ולמזרח הרחוק.

יש לציין, כי מפעילי טיסות לואו קוסט, כפי שארקיע מבצעת, מעדיפים לפעול בטווחים קצרים (Short Haul), אם כי לאחרונה החלו חברות תעופה להפעיל גם טיסות לואו קוסט לטווחים ארוכים (Long Haul)

מיתוג המטוסים

כיום צבוע מטוס אמבראר אחד בצבעים החדשים של ארקיע, ובהמשך יעברו שאר מטוסי החברה את המיתוג החדש. כמו כן  בחודשים הקרובים יתחילו לפעול במטוסי האמבראר מערכות בידור ומדיה מבוססות רשת אינטרא-נט בשיטת תביא את המכשיר שלך –  bring your own device. מערכות אלה, שיפעלו באמצעות אפליקציה ייעודית, יאפשרו לכל נוסע לצפות במהלך הטיסה במכשיר החכם שלו (טלפון נייד, טאבלט) במגוון תכנים וכל זאת ללא תשלום.

במטוסי האיירבוס החדשים יוכלו הנוסעים לגלוש באינטרנט אלחוטי חינם. והאפליקציה המתקדמת שתשיק החברה תכלול את כל המידע הרלוונטי לנוסע ותאפשר הושבה וצ'ק אין מוקדמים.

יעדים

ארקיע הגדילה את מגוון יעדיה הבינלאומיים והשיקה חבילות נופש אטרקטיביות ביעדים חדשים הזוכים להתלהבות מצד הקהל הישראלי דוגמת: בלגרד, באטומי, בוקרשט, סרדיניה, סלוניקי, מילאנו, קפריסין הצפונית ולונדון. יעדים אלה מצטרפים לעשרות יעדי הנופש של ארקיע: זנזיבר, איי סיישל, איי יוון, דוס, קוס, כרתים, פריז, אמסטרדם, ברצלונה, מקדוניה ונוספים.

"בכל צבע וטעם"

לדברי ניר דגן מנכ"ל קבוצת ארקיע: "אנו בארקיע רוצים להציע לקהל לקוחותינו מגוון גדול ככל האפשר של אפשרויות חופש בכל צבע וטעם שיחפצו, וכל זאת באמצעות שרות מיטבי, טכנולוגיה ותקשורת ובמטוסים חדישים ונוחים. ארקיע זה חופש".

"חווית משתמש חדשנית"

לדברי עוז ברלוביץ' מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל האפליקציה החדשה שתושק בשבועות הקרובים תאפשר לנוסעי ארקיע חווית משתמש חדשנית, וכן מבצעים ומחירים ייחודיים למשתמשים. "אנחנו מצטרפים לחברות התעופה הגדולות בעולם ונאפשר ללקוחותינו המשתמשים באפליקציה גישה למידע המהימן והעדכני ביותר, נציג בפניהם את כל אפשרויות החופשה ונציע להם גם שירותי טרום טיסה מתקדמים דוגמת הזמנת מקום ישיבה במטוס וצ'ק אין".

בנוסף תכלול האפליקציה פונקציות חדשניות דוגמת: סוכן טיולים חכם המאפשרת התאמת היעד וסוג החופשה לפי התאריכים המועדפים, וכן מגוון פרטים בנוגע לכל מלון המוצע במערכת , מיקומו על גבי מפה , השירותים המוצעים בו ודברים נוספים.

Exit mobile version