“למחלות מועברות – במיוחד לאלה עם פוטנציאל להפוך למצב חירום בריאות הציבור – הנוגעות לדאגה בינלאומית, יש השלכות חשובות על חברות התעופה ועל לקוחותיהן. מטרתו העיקרית של IATA בכל אירוע כזה היא להבטיח זרימה מתוזמנת של מידע מדויק לחבריה, לקהל המטייל ולתעשייה כולה". כך מודיע ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA.
בהקשר לוירוס הקורונה (Coronavirus) מעדכן הארגון כי: IATA עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות הקשורות להתפרצות נגיף Coronavirus בווהאן (סין) ומעורב באופן פעיל עם מזכירות ארגון הבריאות העולמי World Health Organization – WHO והמרכזים לבקרת מחלות אמריקאיות. ארגון הבריאות העולמי מייעץ נגד החלת מגבלות נסיעות או סחר על סין.
ארגון הבריאות העולמי מייעץ על צעדים להגבלת הסיכון לייצוא או יבוא של המחלה, ללא הגבלות מיותרות על התעבורה הבינלאומית. ראו את העדכון של ארגון הבריאות העולמי מיום 27 בינואר.
פירוט של אתרים וקבצים לקבלת מידע מפורט
במקרה של תסמינים המצביעים על מחלות נשימה לפני נסיעה, במהלך או אחריה, אנחנו מעודדים את הנוסעים לפנות לטיפול רפואי ולחלוק את היסטוריית הטיולים עם ספק שירותי הבריאות שלהם. חברות תעופה מוכנות לעבוד עם רשויות בריאות הציבור כאשר יש התפרצויות של מחלות מועברות בסטנדרטים מפותחים ושיטות עבודה מומלצות (ראה מקורות בהמשך). IATA יספק עדכונים נוספים לפי הצורך.
כדי להתעדכן בעצות של ארגון הבריאות העולמי בנושא נסיעות וסחר בינלאומיים, עיין באתר האינטרנט WHO. כמו כן נא לעיין באתר IATA Travel Center לקבלת העדכונים האחרונים בנושא מגבלות הנסיעות הקשורות להתפרצות וירוס Coronavir.
(עודכן לאחרונה ב-29 בינואר 2020).
ספקים של מידע על אמצעים לצמצום סכנת הייבוא או הייצוא של המחלה:
אתר ארגון הבריאות העולמי.:
חלק חשוב מתכנית זו כולל שורה של הנחיות ושיטות עבודה מומלצות עבור צוותי התעופה במקרה של חירום בריאות הציבור
Cabin Announcement Scripts (2017) (pdf)
Universal Precaution Kit (2017) (pdf)
Cabin Air Quality Brief (pdf)
Bird Strike (2017) (pdf)
Maintenance Crew (2017) (pdf)
Cargo & Baggage Handlers (2017) (pdf)
Cabin Crew (2017) (pdf)
Cleaning Crew (2017) (pdf)
Passenger Agents (2017) (pdf)
Flu Hygiene flyer (pdf)