Site icon IAS

ארגון יאט"א נתן אור ירוק ל- NDC

ארגון יאט"א אימץ בסימפוזיון הנוסעים העולמי שנערך באבו דאבי את הסטנדרטים למודל ההפצה החדש, New Distribution Capability NDC.

 

מערכת ה- NDC בנויה על קבצי XML פתוחים שיועברו ישירות ע"י סוכני הנסיעות לחברות התעופה ויאפשרו להן לספק ללקוחות פתרונות טובים יותר בהתאם  לצרכיהם האישיים. כיום, 60% מכרטיסי הטיסה נמכרים באמצעות סוכני הנסיעות ע"י מערכות ההפצה הגלובליות ( (GDS ללא הצלחה יתרה לדעתו של ארגון יאט"א.

 

אלכס פופוביץ, בכיר בארגון יאט"א: " זה הוא הצעד הראשון לפיתוח קבצי XML פתוחים שיהיו זמינים לכל הספקים המעוניינים לעבוד עליהם ולפתח את הצעותיהם. בסימפוזיון הנוסעים העולמי , כל המשתתפים הסכימו שהמודל החדש יסלול את הדרך לעתיד וזה הזמן להתחיל. "                                           

 

המודל למערכת ה-NCD בנוי על עקרונות שיתוף פעולה,שקיפות וחדשנות של כל שרשרת תעשיית התיירות,

מסוכני הנסיעות, דרך חברות ה- GDS ועד ללקוח הסופי שהוא הנוסע על מנת לייעל את המערכת הקיימת ולהתאים באופן אישי את מוצרי ושירותי חברות התעופה לנוסעים.

 

בשיטה החדשה תהיה שקיפות מלאה של מחירי הטיסות לנוסעים ותקל על מתחרים חדשים בתחום מערכות ההפצה להציע את מוצריהם בצורה שתוביל לירידת מחירים ורווח נקי לנוסעים.

 

חברות ה- GDS כבר שלפו ציפורניים בטענה שהתוכנית לא מציאותית ויהיה קשה מאוד ליישם אותה בשוק התעופה העולמי ואילו סוכני הנסיעות המביטים מן הצד דורשים להיות מעורבים יותר בהחלטות ארגון יאט"א.  

Exit mobile version