Site icon IAS

ארבעת מסלולי התקווה של לונדון

דו"ח של Tim Leunig, כלכלן ב- Policy Exchange מדליק שוב נורות אדומות אצל מקבלי ההחלטות הבריטיים לצורך הבהול בהקמת 4 מסלולים נוספים באחד מנמלי התעופה בלונדון במטרה להשתוות לערים השכנות באירופה: פריז, פרנקפורט ואמסטרדם.
 
הדו"ח תומך בהצבת 4 מסלולים באופן מיידי ממערב לנמל התעופה הית'רו במטרה להכפיל את הקיבולת הקיימת ל-130 מיליון נוסעים ולהפוך את הית'רו למובילה באירופה. במידה ותוכנית זו לא אפשרית לביצוע, 4 מסלולים בלוטון נחשבת לאפשרות הטובה השנייה.
 
הדו"ח אינו פוסל את ההצעה הקיימת לבנות מסלול שלישי מצפון לנמל התעופה הית'רו, אך טוען שפחות אזרחים יושפעו מרעש המטוסים אם ארבעת המסלולים ייבנו 3 ק"מ מערבית להית'רו.
 
הדו"ח שעוסק גם בהיבטים של רעש מטוסים מציע לאסור על מטוסים שלא עומדים בקריטריונים הדרושים לטוס ובכך לאלץ את חברות התעופה להפעיל צי מטוסים העומד בדרישות התקן. כמו כן, לאסור טיסות לילה לאחר השעה 11 עד 6:15 בבוקר למחרת.
בנוסף, מטוסים צרי גוף יאולצו לנחות בזווית חדה יותר במטרה להישאר בגובה רב יותר כפי הניתן מעל מערב לונדון במהלך הנחיתה.
 
הרחבת נמל התעופה מערבה מבטיח שהמטוסים ישהו בגובה רב יותר מעל העיר לונדון, עלות ההרחבה תהיה קטנה בהרבה מהתוכנית הקיימת היום: הריסת 700 מבנים בהשוואה ל-1400. בנוסף, נוחות ועלות נמוכה יותר לנוסע על מנת להגיע לנמל התעופה הית'רו.
 
נמל התעופה של לוטון נחשב לאפשרות השנייה לאחר הית'רו, מכוון שהוא ממוקם קרוב לעיר וההגעה אליו בתחבורה ציבורית נוחה ביותר, אך מנגד השטח הבניה בעייתי יותר והמיקום הספציפי פחות טוב.
 
אפשרות בנייה של ארבעת המסלולים בנמלי התעופה, גטוויק וסטנסטד פחות אטרקטיביים בגלל עלויות גדולות יותר וגישה פחות נוחה לנוסעים. Tim Leunig: "אנחנו יכולים וצריכים להרחיב את קיבולת הנוסעים בלונדון במטרה לשלוח מסר שבריטניה פתוחה לעסקים".     

Exit mobile version