העלייה הגבוהה ביותר בתנועת הנוסעים באפריל בנתב"ג נרשמה בקרב חברות החסך (לואו קוסט) "ריינאייר" , "איזי ג'ט", ו"ויז אייר " מה שהופך אותן למנוע צמיחה משמעותי בהמשך לרפורמת השמיים הפתוחים.
היעד בעל נפח הפעילות הגבוהה ביותר היינו איסטנבול (טיסות המשך) עם עלייה של 14% בהשוואה לאפריל שנה שעברה.
בשנת 2019 יצטרף נמל התעופה בן גוריון לקטגורית שדות התעופה הגדולים בעולם (עם מעל 25 מיליון נוסעים בשנה): רפורמת "השמיים הפתוחים" העבירה את נתב"ג במהלך 5 שנות הרפורמה מקטגוריית נמלי תעופה קטנים לקטגוריית השדות הגדולים בעולם. השנה, תחצה תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג את ה- 23 מיליון נוסעים בשנה (הלוך ושוב).
בימים עמוסים עוברים בנתב"ג יותר מ-100 אלף נוסעים ביום, ולמעלה מ-630 טיסות יומיות ממריאות ונוחתות בנתב"ג. מגמת הגידול בטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 תימשך גם היא השנה , כאשר טרמינל 1 היינו אטרקטיבי במיוחד הן לחברות התעופה המשלמות אגרות מופחתות והן לנוסעים הנהנים מאגרות מופחתות וזולות במיוחד. בשנת 2018 צפוי מספר הטיסות בטרמינל 1 לגדול מ-270 טיסות כיום ל-310 טיסות בשבוע. הקיץ, צפוי גידול של 14% בביקושי הטיסות של חברות התעופה לטיסות בינלאומיות בנתב"ג.
שר התחבורה ישראל כ"ץ:" פתיחת שוק התעופה לתחרות במסגרת הסכם השמיים הפתוחים הינה מנוע צמיחה משמעותי . הסכמי התעופה והליברליזציה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מאפשרת גידול משמעותי בהיצע הטיסות לישראל , היצע הקווים בטיסות ישירות ובמספר חברות התעופה המפעילות טיסות לישראל המובילים לרמת תחרות והפחתת מחירי הטיסות וגידול בתנועת הנוסעים לישראל וממנה".
טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון יורחב בהשקעה של כמיליארד ₪ מתקציב רשות שדות התעופה. עונת הקיץ השנה תשבור שיא חדש במספר הטיסות בנתב"ג. לשירות הנוסעים הוקם לקראת העונה העמוסה ביותר בנתב"ג מבנה זמני (מגזר 25) ממוזג בשטח של כ-2,500 מ"ר שישמש כטרמינל זמני , בקומת הקרקע צמוד לטרמינל 3 ובו יתקיים הליך מלא של טיפול בנוסע היוצא עבור חלק מהטיסות הממריאות מנתב"ג, לרבות טיפול בכבודת הנוסע, דלפקי ומכונות בידוק ביטחוני, צ'ק אין ועוד.