Site icon IAS

אפריל בנתב"ג: גידול של 25% בתנועת הנוסעים

מהפכת השמיים הפתוחים שוברת את שיאי הנוסעים בנתב"ג. על פי הצפי של רשות שדות התעופה (רש"ת) אמור חודש אפריל להסתיים עם עלייה חדה של 25% בתנועת הנוסעים בנתב"ג ולמעלה מ- 1.72 מיליון נוסעים נכנסים ויוצאים.

אוראל איירליינס מתחילה לטוס לנתב"ג

החל מהשבוע תתחיל לפעול בישראל חברת התעופה אוראל איירליינס, שתפעיל  ארבע טיסות שבועיות בין זוקובסקי שליד מוסקבה (40 ק"מ)  לנמל התעופה בן גוריון. צי החברה מונה 34 מטוסים ובהם מחלקת עסקים ובעיקר מחלקת תיירים, אם כי חלק מהמטוסים משמשים לטיסות צ'רטר, ובהם מותקנת בכל המטוס מחלקת תיירים. הטיסות לישראל יופעלו באמצעות שני סוגי מטוסים – איירבוס A320  עם 160 מושבים ומטוס איירבוס A321 עם 220 מושבים.

נתוני גידול התנועה באפריל השנה

על פי נתוני רש"ת היעדים המובילים באפריל את הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג הם  טורקיה, קפריסין, צרפת, יוון וגרמניה. גרמו לגידול בתנועת הנוסעים  בנתב"ג גם חברות ישראייר, אל על , וויז אייר וטורקיש איירליינס. היעדים הראשונים הבולטים שאליהם טסו באפריל נוסעים מנתב"ג היו טורקיה ארה"ב וגרמניה.

החברה  המובילה את תנועת הנוסעים באפריל בנתב"ג היא אל על , אחריה טורקיש איירליינס, איזי ג'ט, ישראייר, וחברת אירופלוט שהצליחה להפוך את מוסקבה ליעד טיסות המשך אטרקטיבי.

שר התחבורה ישראל כץ ציין, כי: " הוזלת מחירי הטיסות לצרכן ומהפכת השמיים הפתוחים גורמים לגידול  דרמטי בתנועת הנוסעים בנתב"ג. הסכם השמיים הפתוחים הינו המהפכה הצרכנית הגדולה בישראל בחמש שנים שחלפו.  אני נחוש להמשיך ולחתום על הסכמים ולהביא לישראל חברות תעופה נוספות אשר יוזילו את מחירי הטיסות לצרכנים המקומיים ולתיירים".

139 חברות תעופה

בנמל התעופה בן גוריון פועלות כיום למעלה מ-139 חברות תעופה ליעדים בינלאומיים, כאשר עשר  חברות תעופה חדשות תתווספנה השנה  לפעילות בנתב"ג והן צפויות להרחיב את התחרות בקווי התעופה, שבהן הן יפםעלו.

אוטובוסים ארוכי מפרקים

במסגרת שיפור השירות בנתב"ג יכנסו אוטובוסים חדשים לשירות הנוסעים בנמל. מדובר באוטובוסים  ארוכי מפרקיים, ראשונים מסוגם בארץ המסוגלים להסיע יותר מ-100 נוסעים בו זמנית ברמת שירות ובטיחות גבוהה. האוטובוסים הם נמוכי ריצפה המותאמים לנוסעים נעזרים, עם 3 כניסות לעליה וירידה מהירה מהאוטובוס, מקומות ייעודיים לכיסאות גלגלים,  מקומות ישיבה ייעודיים לקשי ראייה ולחצנים חיצוניים  לקריאה לעזרה הצמודים לפתחים האחוריים.

בכל האוטובוסים מערכות בטיחות מתקדמות ומערכות טכנולוגיות לצפייה והקלטת הנעשה בפנים האוטובוס בכל רגע נתון, מערכת כריזה ומסכים המעדכנים בזמן אמת את הנוסעים במיקומם, בתחנה הצפויה וכו'.  מערכת ג'י.פי.אס באוטובוסים תאפשר בקרה של זמני השירות.

Exit mobile version