Site icon IAS

אמריקן איירליינס מתכננת להחזיר לשירות את הבואינג 737 מקס בינואר

אמריקן איירליינס תחזור לתל אביב במאי 2021 צילום יח"צ

חברת אמריקת איירליינס, הנחשבת לחברת התעופה הגדולה בעולם, צפויה להחזיר לפעילולת את מטוסי הבואינג 737 מקס בינואר. בדיון בפני נציבות ניירות ערך והחליפין בארצות הברית, הודיעה החברה כי היא צופה שעדכוני התוכנה החדשים יובילו לאישור חוזר של המטוסים לפעילות "בהמשך השנה".

אמריקן איירליינס היא אחת משלוש חברות תעופה שבסיסן בארצות הברית – כולל יונייטד איירליינס וסאות'ווסט – שמטוסי הבואינג 737 MAX שלהן קורקעו על ידי ה-FAA מוקדם יותר השנה.

מטוס בואינג 737 MAX שהיה המטוס הנמכר ביותר בהיסטוריה של בואינג. צילום יח"צ

ההחלטה בארצות הברית לקרקע את המטוסים הללו של יצרנית המטוסים האמריקנית, התקבלה אחרי החלטה דומה שקיבלו לפני כן  הרשויות בסין ובאירופה, בעקבות שתי התרסקויות של מטוסים מהדגם הזה באוקטובר 2018 ובמרץ 2019, בהן נהרגו בסך הכל 346 בני אדם.

אמריקן מסרה כי היא צופה שהמטוסים ייכנסו בהדרגה לשימוש מסחרי וכי מספר הטיסות יגדל במהלך החודשים ינואר ופברואר.

עם זאת, בוול סטריט ג'ורנל נמסר כי הרשויות האירופיות נוקטות בקו נוקשה יותר מאשר עמיתיהן בארצות הברית. על פי הדיווחים, הרשות לבטיחות תעופה של האיחוד האירופי הודיעה לרשות התעופה האמריקאית, ה-FAA, כי הן רוצות לעשות בדיקות נוספות הנוגעות לתיקונים במערכות בקרת הטיסה הבעייתיות של 737 מקס לפני שהמטוס יאושר לכניסה חוזרת לשירות.

יצרנית המטוסים בואינג קבעה בתחילה את סוף אוגוסט כמועד שבו יחזור המטוס לשירות, אולם חילוקי דעות ביחס לפרטי תוכנה, שבמרכזם מחשבי בקרת הטיסה הכפולים במטוס שכעת מיועדים להתחיל לעבוד יחד, האריכו את מועד החזרתו לשירות לפחות עד סוף נובמבר.

אמריקן חוזרת לישראל

לא מכבר הודיעה אמריקן איירליינס כי היא מתכננת להגיע בשנה הבאה אל יבשת אפריקה, מזרח אירופה ואסיה. בין היעדים החדשים נמצאת גם תל אביב. מדובר בטיסה שתגיע לתל אביב מנמל דאלאס פורת' וורס בטקסס בספטמבר 2020. אמריקן איירליינס טסה בעבר לישראל וב-2015, לאחר שהתאחדה עם US Airways, החליטה לסגור את הקו שבין תל-אביב לפילדלפיה, מסיבות מסחריות.

בחודש אוגוסט השנה, ציינה אמריקן באתר האינטרנט שלה כי מה-9 בספטמבר 2020 תציע טיסה סדירה בין DFW לתל אביב שלוש פעמים בשבוע במטוס 787-9 וכי לאור הגידול בטיסות אנשי הייטק, היא תציע טיסות לערי הייטק כמו אוסטין טקסס וסן חוזה שבקליפוניה. זאת בנוסף לעוד 33 ערים חדשות בעצירה נוספת.

הטיסות החדשות של אמריקן. מקור American Airlines

הטיסות לארצות הברית וממנה מהוות כ-25% מכלל תנועת הנוסעים בנמל בן גוריון. בקו זה פועלות כיום שלוש חברות תעופה: אל על, יונייטד איירליינס ודלתא.

Exit mobile version