Site icon IAS

אמירייטס: הראשונה להפעיל A380 באמצעות דלק סילוני בר קיימא

מטוס אמירייטס A380 בו אחד מארבעת המנועים מופעל על ידי דלק סילוני בר קיימא. צילום אמירייטס

טיסת חברת אמירייטס (Emirates) שהמריאה השבוע מדובאי לדנמרק, רשמה ציון דרך משמעותי במאבק בזיהום אוויר והייתה הראשונה להיעזר בדלק סילוני בר קיימא (SAF) במטוס איירבוס A380. אחד מתוך ארבעת המנועים תודלק בדלק הירוק במטרה בעתיד להפחית את פליטת הפחמן בשיעור של עד 85%.

טיסת הפיילוט של מטוס איירבוס  A380 של חברת אמירייטס מגיעה כאשר תעשיית התעופה, ארגונים בינלאומיים, גופים רגולטוריים ופקידים בכירים המניעים החלטות הקשורות למדיניות מתכנסים בדובאי לוועידת ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO) השלישית בנושא תעופה ודלקים חלופיים (CAAF/3) . משתפי פעולה מסורים מאיירבוס, עבדו על הבדיקות, ההערכות הטכניות וניתוח הנתונים לטיסה.

אדל אל רדה (Adel Al Redha), סמנכ"ל התפעול של חברת אמירייטס אמר: " אמירייטס היא חברת התעופה הראשונה בעולם המפעילה מטוס A380 עם  דלק SAF באחד מארבעת מנועי Engine Alliance GP7200. הביקוש העולמי הגובר לחלופות דלק סילוני עם פליטות נמוכות יותר קיים, והעבודה של יצרנים וספקים למסחר את SAF והפיכתו לזמין יהיה קריטי בשנים הקרובות כדי לעזור לאמירויות ולתעשייה הרחבה יותר לקדם את דרכנו להורדת פליטת פחמן. ”

ג'ולי קיצ'ר (Julie Kitcher), סגנית נשיא בכיר לתקשורת ולענייני תאגידים באיירבוס אמרה: "לראות מטוס נוסעים הגדול בעולם, המונע על ידי מנוע הפועל על 100% דלק תעופה בר-קיימא הוא רגע סמלי. דלקים אלו הם הדרך היעילה ביותר להתמודד עם פליטת CO2 בתעשיית התעופה כיום וכי הם נתמכים יותר ויותר על ידי חברות התעופה המובילות בעולם. באיירבוס, אנו פועלים להפוך את כל המטוסים שלנו ל-100% בעלי יכולת SAF עד 2030.

מוקדם יותר השנה, חברת אמירייטס השלימה בהצלחה טיסה דומה במטוס בואינג 777-300ER. בחודש שעבר המריאו הטיסות הראשונות של אמירייטס הפועלות באמצעות SAF שסופק על ידי Shell Aviation בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB). חברת התעופה הרחיבה לאחרונה את שותפותה עם Neste לאספקת למעלה מ-3 מיליון גלונים של SAF מעורבב לשנים 2024 ו-2025 עבור טיסות היוצאות מנמלי התעופה סכיפהול באמסטרדם וצ'אנגי בסינגפור.

Exit mobile version