Site icon IAS

אל על תפסיק את טיסות היום לאילת

בהמשך להודעת אל על מה- 9 בספטמבר על השעיית טיסות היום לאילת במטוסי סילון בעקבות הנחיית רשות התעופה האזרחית (רת"א) על שינוי נתיב הטיסה והליך הנחיתה וההמראה בשדה התעופה באילת במשך שעות היום, הודיעה היום חברת אל על כי הגורמים המקצועיים באל על, בראשות הטייס הראשי ומנהל צי 737, ביצעו בימים האחרונים בדיקות דקדקניות נוספות של מתווה הטיסה המוצע על ידי רת"א, לאור הניתוח והתשובות שנתקבלו מרת"א לשאלותיה של אל על. 

 

המסקנה המקצועית היא כי מתכונת הטיסה החדשה אינה מאפשרת רמת בטיחות הולמת של טיסה בתעופה אזרחית כפי שמקובל בחברת אל על ובשדות תעופה בעולם.

 

על פי דו"ח ממצאי טיסת בדיקה שבוצעה על ידי רת"א נמצא כי "הגישה למסלול הנחיתה היא על מגבלת המעטפת… הגישה כולה מתוכננת להתבצע על מגבלות המטוס… חתך טיסה זה לא משאיר הרבה מקום לטעויות, למקרים ותגובות בעיקר בתקלות." לדעת אל על מסקנות אלה נכונות לכל התהליכים החדשים.

 

שילוב התהליך האווירי החריג עם העובדה כי שדה התעופה באילת הינו  שדה מיוחד המשופע באילוצים שונים ועם תשתית קרקעית מגבלתית, מעלה את רמת הסיכון הבטיחותי הכולל בביצוע טיסות היום לאילת לרמה שאינה הולמת טיסה בתעופה אזרחית.

 

אל על פנתה בבקשה דחופה לרת"א למתן ארכה נוספת אשר תאפשר קיום טיסות יום לאילת במתכונת הטיסה  הקודמת והבטוחה, זאת על מנת למנוע את הפגיעה בלקוחות החברה (אשר תכננו לטוס בתקופת החגים העמוסה ואמורים לשוב מאילת בסוף השבוע הקרוב) ונענתה בשלילה על ידי רת"א.  מאחר ולא ניתנה הארכה כמבוקש, תיאלץ אל על שלא לקיים את טיסות היום לאילת במתכונת החדשה, החל מהמועד שנקבע על ידי רת"א – 26 בספטמבר 2013.

 

כניסתה של אל על לקו לאילת הייתה ועודנה בשורה צרכנית אשר מגדילה את התחרותיות בענף והוזילה את מחירי כרטיסי הטיסה לאילת. הקו לאילת מהווה חיבור חשוב לתיירים המגיעים לנתב"ג וממשיכים לאילת.

 

אל על ביקשה מיום קבלת הרישיון להגדיל את מספר הטיסות בקו ללא הגבלה ואף חזרה על בקשתה זו מספר פעמים  בעת האחרונה, במיוחד לאור מדיניות השמיים הפתוחים.  אולם דווקא בקו זה לא ניתנה לה האפשרות לטוס יותר מ 4 טיסות ביום.

 

לקוחות אל על שטיסותיהם לא יתקיימו יקבלו החזר כספי ותועמד לרשותם העברה יבשתית מנתב"ג ומאילת (באמצעות אוטובוסים)  ללא עלות. אל על מתנצלת בפני לקוחותיה על אי הנוחות ומקווה כי פתרון יימצא במהרה. באל על שבים ומדגישים כי נושא הבטיחות יישאר בראש מעייניה של החברה.

 

אל על מצפה לטיפול דחוף של הרשויות הנוגעות לעניין זה על מנת לאפשר הפעלה בטוחה וסדירה של הטיסות לאילת.

Exit mobile version