Site icon IAS

אל על תגיש לוועדת הכלכלה את הדוח על "טיסת השבת"

מטוס אל על. השירות מסופק על ידי אל על ללקוחות כל חברות התעופה. צילום יח"צ

יו"ר אל על, אלי דפס, הודיע בדיון שהתקיים השבוע בוועדת הכלכלה בנושא הנהלים בחברת אל על על רקע טיסת השבת ועל עדויות של הזזת נשים בטיסות, כי החברה לוקחת אחריות על הנעשה. בעניין הזזת נוסעים. הוא קבע, כי התקנון ברור מאוד ואם נוסע אינו רוצה לשבת במקום מסוים ואין מקום אחר בטיסה – הוא יורד מהטיסה.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל אמר בדיון כי שכל ישר יכול לפתור כל בעיה. "אלימות במטוסים מתקיימת בכל חברה כמעט בעולם, ולא פעם שמענו על טיסות שנחתו מסיבות של התפרעות נוסעים בטיסה". הוועדה בראשותו דורשת  לקבל לידיה את הדוח המלא של אל על בנוגע לטיסת השבת. לדבריו, "התחקיר אמור לעסוק בנושא מן המסד ועד הטפחות: מה הפעולות שתבצע אל על בעקבות הדוח? אני מבקש לקבל לא יאוחר מעוד 10 ימים את המסמך שבו מפורטים מקבלי הפיצויים מאל על בעקבות עיכובי טיסות והסיבות למתן הפיצויים. זה לא דוח סודי. צריכים לכבד, אין דבר בחיים שאי אפשר לקחת אותו לנקודת הקצנה".

"החברה המפולגת נכנסת לתוך קופסה שנקרא מטוס"

דפס הביע בשם אל על התנצלות על מה שקרה באותה הטיסה מניו יורק. "ההתנצלות נובעת, בין היתר, מכך שנגרמה עוגמת נפש לאנשים שהיו צריכים להגיע ליעד מסוים ולא הגיעו. ולא משנה מה היה, אל על לוקחת אחריות, מכיון שבאחריותה להביאם למקומם בזמן הנכון. אבל צריך לזכור דבר אחד, החברה הישראלית שלנו מפולגת ולא סובלנית מספיק, צינית והכל נכנס לתוך קופסה שנקראת מטוס, והחברה הישראלית הזאת צריכה לחיות בתוך המטוס. הגאווה של אל על היא על כך שהכול עובר בשלום, בכיבוד הדדי של גזע, דת ומין. אנחנו משתדלים בכל כוחנו להיות החברה הכי טובה לישראלים, אל תכניסו את אל על בכוח לדילמות החברתיות להדרת נשים, לפילוג בין דתיים לחילוניים, וערבים ויהודים. אנחנו לא צריכים להיות שם, אנחנו רוצים להיות הגשר."

גונן אוסישקין מנכ"ל אל על ואלי דפס יו"ר הדירקטוריון.. "משתדלים בכל כוחנו להיות חברה טובה לישראלים" צילום יח"צ

לגבי האלימות, השיב דפס: "הייתה סערת רגשות גדולה בטיסה, אם מדברים על אלימות, אז כשמושכים ילד ביד אפשר לקרוא לזה אלימות, אני מקבל את ההגדרה שהייתה סערת רגשות הדדית. יש כאלה שמקבלים את דבריו של כתב מ'ישראל היום' כתורה מסיני, זה מזווית ראייתו הוא, מהמקום שהוא ראה".

לגבי נושא הנשים הביא דפס לוועדה את הנוהל וציין: "לאותו תיאטרון לא הולכים חילוניים וחרדים יחד. אין נוהל שמצדד בהקמת נשים, הנוהל אומר: "במצב בו נוסע מסרב לשבת במקומו והוא פונה לצוות ומבקש להחליף מקום ישיבה אין לפנות לנוסעים האחרים ולבקש מהם להחליף את מקום ישיבתם, אם יש מקום פנוי בטיסה באותה מחלקה יש לנסות לעזור…".

"הטייס לא שיקר"

אמיר רוגובסקי, סמנכ"ל לקוחות באל על, אמר כי הליך ניהול של טיסה במזג אויר קשה הוא מורכב. יש צריך לזכור שבאותו יום היה אירוע נדיר ומזג אויר סוער, 172 טיסות בוטלו, קיבלנו החלטה שנוציא את הטיסה. מוועדת הבדיקה מתברר, כי הטייס לא שיקר ואמר בדיוק את מה שצריך. מתפקידה של אל על להטיס את הנוסעים. מסתבר שבזמן הטיסה מעל האוקיאנוס האטלנטי התקבלה החלטה לנחות באתונה. מי שעומדת בראש הוועדה היא לימור בוזגלו, שתפרסם תוך שבועיים את הממצאים. אנחנו מעולם לא האשמנו אף מגזר באלימות, האמירה שנאמרה כאן היא לא נכונה שהופעלה אלימות, מה שנאמר מטעם החברה הוא: 'לא נסבול כל אלימות כלפי הצוות ונפעל נגד כל נוסע שתוגש נגדו תלונה'. אלה היו המשפטים המדוייקים מהודעת אל על לתקשורת".

עוד אמר כי לנוסעים ניתן פיצוי בדמות כרטיס טיסה לאירופה, כאשר לנוסעים שאינם תושבי ישראל ניתנת האפשרות להמיר את הפיצוי במזומן. "אנחנו יודעים להפיק את הלקחים, ישנם עשרות אלפי טיסות וכ- 5.5 מיליון נוסעים מדי שנה, אירועים חריגים קורים, ובואו לא נשפוך את התינוק עם המים".

Exit mobile version