Site icon IAS

אל על: רבעון רביעי 2012

חברת התעופה אל על הציגה את הדוחות הכספיים לרבעון האחרון ב-2012.הוצאות ההפעלה בשנת 2012 הסתכמו בכ- 1.702.4 מיליארד $, לעומת כ- 1.764.9 מיליארד $ בשנה המקבילה אשתקד, קיטון של כ- 3.5%.

 

הרווח הגולמי בשנה הנוכחית הסתכם בכ- 313.3 מיליון $ (שיעור של כ- 15.5% מהמחזור), לעומת כ-277.7 מיליון $ בשנה המקבילה אשתקד (שיעור של כ- 13.6% מהמחזור)- שיפור של 13%.

 

ה-EBITDA של אל על בשנת 2012 הסתכם בכ-120.7 מיליון דולר, לעומת כ-65 מיליון דולר  בשנת 2011  השיעור על המחזור  הסתכם ב- 6% לעומת 3.2%.

 

שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים הסתכם בכ-  82.5% לעומת שיעור התפוסה של 80.3%  בשנת 2011.

 

נתח השוק של אל על הסתכם בשנת  2012  בכ- 33.6% לעומת כ-33.9% בשנת 2011.המכירות הישירות באמצעות האינטרנט  גדלו בכ- 24% בהשוואה לשנת 2011.

 

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "אל על המשיכה להתמודד בשנת 2012 עם מציאות בה הכלכלה העולמית נמצאת במשבר עמוק, המשפיע גם על ענף התעופה. כתוצאה מכך, חברות התעופה בעולם  נוקטות צעדי התייעלות כואבים ומשמעותיים בכל התחומים".

 

"בנוסף, התמודדנו עם התנאים הגיאופוליטיים והמציאות המורכבת במזה"ת, אשר קיבלה משנה תוקף בעת מבצע "עמוד ענן" אשר השפיע במיוחד על התיירות לארץ בדגש על תוצאות הרבעון הרביעי.במהלך שנת 2012 המשיכה החברה בצעדי התייעלות על מנת להתאים עצמה למציאות העסקית והצליחה לשמור על רמת הוצאות נמוכה וניהול הוצאות מבוקר. מצבת כוח האדם של החברה ירדה  בכ- 135 משרות בממוצע  והביאה לקיטון משמעותי בהוצאות השכר".

 

"אל על מתמודדת בשנים האחרונות עם תהליך  שמיים פתוחים .אל על אינה מתנגדת להסכם במתכונת הולמת וראויה. כל שאנו מבקשים הוא שיינתן לנו להתחרות בתנאים שווים והוגנים, על מנת לאפשר תחרות הוגנת ואמיתית. נכון להיום, במתכונת המוצעת, לא מתקיימים תנאים אלה".

 

"בזכות האסטרטגיה של החברה לפיתוח וביסוס ערוצי ההפצה והשיווק הישירים הצגנו גידול משמעותי של כ- 24% במכירות באינטרנט. במהלך השנה הגיע מועדון הנוסע המתמיד של אל על למיליון חברים ונמצא בתהליך צמיחה משמעותי".

 

"בחודש יולי החלה לפעול מחלקת שירות חדשה- מחלקת תיירים פלוס. מחלקת השירות החדשה מעשירה את מגוון מוצרי החברה ומספקת מענה איכותי ויוקרתי לקהל יעד רחב יותר. בשלב הראשון נחנכה המחלקה במטוסים בדגם בואינג 747, ובחודש האחרון החלה המחלקה לפעול  גם במטוסי ה- 767 של אל על ובהמשך תופעל המחלקה גם במטוסי 777 ".

 

"החברה נמצאת בתהליך של הצערה והצטיידות רחבה של צי המטוסים צרי הגוף ורחבי הגוף של החברה. החברה רכשה מחברת בואינג  2 מטוסים צרי גוף נוספים מדגם 737-900 (סה"כ רכשה 6 מטוסים).  המטוס הראשון מעסקה זו ייכנס לשירות באל על באוקטובר 2013. החברה נמצאת בימים אלה  בתהליך לגבי רכש מטוסים רחבי הגוף".

 

"במקביל אנו ממשיכים בתהליך של הוצאה משירות של  מטוסים ישנים וצמצום מספר ציי החברה. במסגרת זו, יצא השנה צי מטוסי ה- 757 משירות באל על.

אנו משלימים בימים אלה את גיבוש האסטרטגיה העסקית לטווח הבינוני ולטווח הארוך, אשר אמורה לבטא את היעדים והאסטרטגיה של החברה לשנים הבאות, תוך התאמת המצב הקיים למגמות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי, הנושא אמור להיות מסוכם בעת הקרובה".

 

"החברה נמצאת בימים אלה בתהליך השלמה של בדיקת נאותות שעורכת קרן פימי הבוחנת השקעה בחברת אל על.אנו נמצאים בתקופה מאתגרת במיוחד, המחייבת אותנו להתאמה לתנאי השוק, להגדלת ההכנסה, לקיטון משמעותי בהוצאה והתאמה להתפתחויות המהותיות בענף התעופה".

 

"אני רוצה להודות לכל אנשי החברה, על הקרקע, באוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות להתמודד עם האתגרים הלא פשוטים והמורכבים מאוד העומדים בפנינו.

אנו מחויבים להמשיך ולהעניק שרות ומוצר ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו, למאמץ מתמשך ולהתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים ."

 

מר ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים ציין: "מדובר בשנה אשר אופיינה בעיקר בהקטנת הוצאות משמעותית תוך התמודדות עם תחרות גוברת ונזקי עמוד ענן שהשפיעו משמעותית על התוצאה העסקית של הרבעון האחרון".

 

 "על אף כל אלה הצליחה החברה לשפר את הרווח הגולמי לכ- 313.3 מיליון דולר שיפור של כ- 13% ולבצע את תכוניות ההשקעה של כ- 88.3 מיליון דולר ולפרוע הלוואות ארוכות טווח בכ- 99.1 מיליון דולר תוך עמידה בכל ההתחייבויות" .

 

"ההישגים אשר הושגו בשנת 2012 יאפשרו לחברה לבסס את המהלכים העתידים לבוא אשר יחד עם  צעדיי התייעלות נוספים יהוו תנאי חשוב להשגת רווחיות יציבה וארוכת טווח".

Exit mobile version