Site icon IAS

אל על : רבעון ראשון 2013

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013 הושפעו מהמשך השפעת מבצע עמוד ענן שהשפיע על התוצאות גם ברבעון זה  והתחרות בענף התעופה. 

 

החברה עוסקת ברציפות בהתאמת עצמה למצב, צמצמה פעילות והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון הראשון של שנת 2013 הקטינה החברה את נפח הפעילות שלה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. התפעול של מטוסי החברה הביא לשיעור תפוסה של כ- 81.7%.

 

אנו ממשיכים לפעול בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות ולהתמודדות מול התחרות המחריפה בשוק והשינויים המאתגרים בענף התעופה העולמי והמקומי. במסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום הוצאות והקטנת מצבת העובדים.

 

במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה של כ-23% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט.

 

במענה למגמות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי (לרבות מדיניות השמים הפתוחים), אישר דירקטוריון אל על תחילת פעילות במתכונת  Short Haul על ידי 4 מטוסים מדגם 737-800 ביעדים אשר  יקבעו על ידי הנהלת החברה,  זאת לא יאוחר מלו"ז עונת הקיץ לשנת  2014.

 

המלצות נוספות של הנהלת החברה ביחס למוקדי פעילות אחרים

מועדון הנוסע המתמיד, מבנה ארגוני, התאמות בפעילות Long-Haul ותוספת מטוסים לתחום ה Short Haul מעבר ל 4- המטוסים הנזכרים) יובאו לאישור דירקטוריון החברה, אשר אף הנחה את הנהלת החברה להמשיך בפעולות ההתייעלות.

 

החברה ממשיכה בתהליך של הצערה והצטיידות רחבה של צי המטוסים צרי הגוף ורחבי הגוף של החברה. החברה השלימה רכישה מחברת בואינג של 6 מטוסים צרי גוף מדגם 737-900 .  המטוס הראשון מעסקה זו ייכנס לשירות באל על באוקטובר 2013.

 

החברה חתמה על הסכם עם קרן פימי לפיה היא עשויה להשקיע בחברת אל על עד לסך של 75 מ'$. מחויבותה של פימי לבצע את העסקה מותנית במספר תנאים, ביניהם, אישור האסיפה הכללית של החברה, קבלת אישורים רגולטוריים וחתימה של החברה על הסכם קיבוצי חדש, בתנאים שיהיו לשביעות רצונה של פימי.

 

אני מקווה כי אנשי החברה מודעים לחשיבות להגעה להסכם קיבוצי חדש שיבטיח את קיומה, צמיחתה והתפתחותה של החברה. אני מצפה מנציגות עובדי אל על להיכנס למו"מ באופן מיידי על מנת לגבש הסכם עבודה חדש אשר, בין השאר, יאפשר את כניסתה של קרן פימי להשקעה באל על ואת התמודדות החברה עם שמיים פתוחים והתחרות הגוברת.

 

אני רוצה להודות לכל אנשי החברה, על הקרקע, באוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות להתמודד עם אתגרים לא פשוטים שעמדו בפנינו ברבעון זה.

אנו מחויבים להמשיך ולהעניק שרות ומוצר ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו, ולמאמץ מתמשך ולהתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים."

 

דגשים פיננסיים ותפעוליים רבעון ראשון 2013:

 

תוצאות רבעון ראשון שנת 2013:

ההכנסות ברבעון הנוכחי הסתכמו ב- 431.0 מיליון $ לעומת 429.1 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד. עלייה של כ-0.2%,  בהכנסות נטו מטיסות נוסעים נרשם  גידול של כ-2% בעוד שההכנסות ממטען ירדו בכ-11.5%. בעקבות קיטון בכמות טון – ק"מ שהוטסה והן מירידה בתשואה לטון ק"מ מוטס.

 

הוצאות ההפעלה ברבעון הנוכחי הסתכמו ב- 393.1 מיליון $, לעומת 388.6מיליון $אשתקד ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-1%. הוצאות החברה עבור דלק סילוני גדלו, בכ-7.1 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד, שיעור גידול של כ-4.8%. מחירי השוק של הדס"ל ירדו ברבעון המדווח בכ-0.7% בממוצע ביחס לרבעון המקביל אשתקד .ברבעון המדווח רשמה החברה החזרים בגין גידור הדס"ל בסך של כ-4.1 מיליון דולר אשר נזקפו לדוח רווח והפסד (ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה החזרי גידור בסך של כ – 14.5 מיליון דולר).

 

בשווי ההוגן של עסקאות הגידור, שאינן מוכרות חשבונאית, נרשמה ירידה אשר נזקפה לרווח והפסד והגדילה את הוצאות הדס"ל לרבעון בכ-0.9 מיליון דולר (לעומת גידול של כ-2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד). קיטון הפעילות  הפחית את ההוצאה לדס"ל ברבעון בכ-5.5 מיליון דולר. סך הכל ההוצאה על הדלק היוותה ברבעון המדווח כ-39.3% מסך הוצאות ההפעלה ביחס ל-37.7% ברבעון הראשון של שנת 2012.

 

הוצאות השכר ברבעון הראשון של שנת 2013 גדלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בכ-  3.7 מיליון $. עיקר הגידול נובע מתיסוף שחל בשער הממוצע של השקל כלפי הדולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד ומגידול בעקבות זחילת השכר, מנגד, במספר העובדים הממוצע בתקופה חל קיטון.

 

הוצאות המכירה הסתכמו ב- 46.3 מיליון $ לעומת  48.4 מיליון $ ברבעון הראשון של שנת 2013, קיטון של כ- 4.0%. שיעורן מהמחזור ירד מ- 11.3% ל- 10.7%.

הוצאות הנהלה וכלליות הסתכמו ברבעון ב25.6 מיליון $ בהשוואה ל- 24.7 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 4%.

ההפסד מהפעלה הסתכם ב-36.3 מיליון $, לעומת הפסד מהפעלה של 23.8 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.

 

מימון ברבעון הנוכחי נבעו לחברה הוצאות מימון נטו בסך של כ- 7.1 מיליון $, לעומת הוצאות מימון נטו בסך של 8.2 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד השינוי נובע בעיקר  מהטבה בתקבולי גידור שע"ח שקוזזה על ידי גידול בהוצאות הפרשי שער.

 

 ההפסד ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכם ב- 32.5 מיליון $ בהשוואה להפסד של 23.2 מיליון $ ברבעון הראשון של שנת 2012.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון שהסתיים ביום 31 במרץ 2013, הסתכם ב- 80.5 מיליון $, לעומת תזרים מפעילות שוטפת בסך של 65 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.

 

נכון ליום 31 במרץ 2013, יתרות המזומנים, שווי המזומנים ופיקדונות לזמן קצר של החברה, הסתכמו לסך של 93.4מיליון $. יצוין כי ברבעון הראשון לשנת 2013 , החברה השקיעה ברכוש קבוע כ- 46.4מיליון $  כמו כן, פרעה החברה הלוואות שוטפות בסך של כ- 20.9 מיליון $.

ההון העצמי של החברה, נכון ליום 31 במרץ, 2013 הסתכם ב- 109 מיליון $, לעומת 136מיליון $ נכון ליום 31 בדצמבר, 2012.

 

ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים: כידוע הרבעון הראשון בתעופה הינו רבעון המגלם  עונתיות חריפה זאת מאחר ועל החברה לרכז תשומות רבות בגין רבעוני השיא (אביב וקיץ) שאינם מופעלים באופן מלא ברבעון חלש.

 

הדבר בא ידי ביטוי גם כאשר מסתכלים על ביצועי רוב חברות התעופה הזרות שמפרסמות את דוחותיהן בגין רבעון ראשון.

 

בהשוואה בין הרבעונים של 2012-2013 ולהוציא רווח הון אשר נבע ממכירת מנועים, נמצא דמיון רב בין שניהם, הן בצד ההכנסות והן בצד ההוצאות.

ביצענו התאמות של קיבולת אשר הקטינו נזקים ואפשרו להתמודד עם ירידה מסוימת בביקושים.

 

במהלך הרבעון ביצענו את תוכנית ההשקעות שהתווינו לעצמנו לרבות השקעה במטוסים ובתשתיות. זהו הרבעון הראשון שמדווח באמצעות המערכת החדשהSAP – אשר תהווה תשתית מערכתית לניהול פיננסי של החברה.

 

השקענו ברכוש קבוע בכ- 46.4 מיליון דולר ופרענו הלוואות ארוכות טווח בכ-20.9 מיליון דולר תוך עמידה בכל ההתחייבויות מתחילת השנה.

באשר למאזן אציין רק שהפגיעה בהון העצמי נובעת משינוי תקן חשבונאי חדש 19 IAS, ומהפסד לתקופה.

 

לסיכום אדגיש שתזרים המזומנים החזק אשר נבע לחברה איפשר לה לעמוד בכל המשימות שהגדירה לעצמה ובוודאי ישרת את המשך התנופה בהשקעות ובהתייעלות. "

Exit mobile version