Site icon IAS

אל על – רבעון ראשון 2011

ההפסד הנקי של אל על ברבעון הראשון של 2011 הסתכם ב-42.9 מיליון דולר, לעומת כ-16.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות ההפעלה ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-403.4 מליון דולר לעומת 363.6  מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ- 11%, שנבע בעיקר מהעלייה החדה במחירי הדלק (הוצאות על דלק 147 מיליוני דולרים ברבעון זה מול 129 מיליוני דולרים אשתקד), ומהערכות החברה לפעילות מוגברת בעונת השיא.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הנוכחי עלה בכ-5% לכ-56.7 מיליון דולר ההון העצמי ליום 31 במרץ, 2011 הסתכם ב- 231 מיליון דולר שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב- 76.7% לעומת שיעור התפוסה של 81.2% ברבעון הראשון של שנת 2010. שיעור התפוסה הכולל בנתב"ג של חברות התעופה הסדירות הזרות הסתכם ב-70.6%

נתח השוק של אל על הסתכם בכ-38.2% -קיטון של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2011, בדגש על ההוצאות,  הושפעו ממספר פרמטרים, ובראשם עליית מחיר השוק הממוצע של הדס"ל, שטיפס בכ-39% לעומת הרבעון הראשון של 2010. כמו כן, נפגעה הרווחיות כתוצאה משחיקת שער החליפין של הדולר. עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון. התגברות משמעותית בתחרות (עלייה של 14% בקיבולת של החברות הזרות).

 

במקביל, שמרה אל על על מחזור הפעילות שלה, שהסתכם ברבעון הראשון בכ-425 מיליון דולר. החברה השיגה נתח שוק של 38.2% ושיעור תפוסה של 76.7%.

אנו פועלים כיום בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות, בארץ ובעולם ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות, לרבות הקטנת צי המטוסים צרכני הדלק הבזבזניים והגברת החדשנות הטכנולוגית שברשותנו. במקביל אנו נוקטים בצעדים לעידוד המצוינות ושיפור המכירות בארץ ובעולם, שמטרתם להגדיל את הכנסות החברה בהמשך השנה, תוך התמודדות מול התחרות המחריפה בשוק.

 "מבחינה פיננסית, אל על ממשיכה להציג מאזן איתן ונזילות גבוהה, המשתקפים בתזרים המזומנים החיובי מהפעילות השוטפת, ברמת המזומנים שברשות החברה ובהונה העצמי. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בכ- 56.7 מיליון דולר ויתרת המזומנים והפיקדונות הסתכמה בכ-182.3 מיליון דולר, לעומת 151.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.  שיפור זה חשוב בראייתנו ומעיד על חוסנה של החברה ואיתנותה הפיננסית.

 

ברבעון הראשון לשנת 2011, השקיעה החברה ברכוש קבוע כ- 37 מיליון $, ובכללם רכישת מטוס 747-400 ותשלום מקדמות על חשבון עסקה לרכישת מטוסים מדגם 737-900. כמו כן, פרעה החברה הלוואות לזמן ארוך בסך של כ- 13 מיליון $.

"במסגרת מאמצינו להתייעלות וביסוס מנועי צמיחה נוספים, צמחו מכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט בכ- 14% והמכירות הישירות במוקד רשמו  גידול של כ- 9%.

"במקביל, אנו ממשיכים בפיתוח מנועי צמיחה חדשים לחברה בתחומים שונים,  לרבות שיתופי פעולה אסטרטגיים שונים. במהלך הרבעון, חתמה  החברה  על הרחבת ההסכמים לשיתוף פעולה עם חברות תעופה עולמיות להרחבת יעדי ההמשך שלה. בהקשר זה, הורחב הסכם ה"קוד משותף" שחתמה החברה בשנת 2010 עם חברת סיבריה איירליינס, לתשעה יעדים נוספים ברחבי רוסיה.

כל אנשי החברה, על הקרקע ובאוויר, בארץ ובעולם, מחויבים וערוכים למאמץ ממוקד ומתמשך להתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים ועם התחרות המחריפה."

Exit mobile version