Site icon IAS

אל על נכנסת לעידן הדרימליינר

אל על השיקה היום, בנוכחות ראשי הנהלת בואינג העולמית, שר התחבורה ישראל כץ, הנהלת אל על בראשותו של המנכ"ל דוד מימון ודירקטוריון אל על בראשותו של אלי דפס, את 16 מטוסי 787 דרימליינר שרכשה בהשקעה של למעלה מ- 1.25 מיליארד דולר. ראשון המטוסים מדגם 787-8 אמור לנחות בישראל באוגוסט השנה ולאחר כ-10 ימים של הכשרתו וזיוודו בהתאם לצרכים של אל על הוא אמור לצאת לטיסתו המסחרית הראשונה לאירופה בתחילת חודש ספטמבר השנה. בסוף חודש אוקטובר ישולב המטוס בטיסות ליעדים ארוכי הטווח של אל על בצפון אמריקה והמזרח הרחוק.

שר התחבורה ישראל כץ אמר בטקס:  "אני מאוד שמח להיות כאן, כשחברת אל על הלאומית, גם כשהיא פרטית היא עדיין לאומית, נכנסה לתוך רפורמת השמים הפתוחים וצלחה והמריאה אל על, מתוך אותה התחרות לשיאים חדשים. היום יש כאן תהליך שבו יצטרפו לאל על 16 מטוסי דרימליינר מהמתקדמים בעולם, שיעניקו חוויית שירות  חדשה".

עוד ציין, כץ, השר שחתם עם האיחוד האירופי על הסכם השמים הפתוחים, כי "ישראל ניצבת במקום הראשון בעולם ברפורמה הזאת. לא רק הושגו היעדים אלא שחברת אל על עומדת בתחרות בצורה יוצאת מהכלל. הנהלת החברה יחד עם העובדים הקימה את חברת UP והצליחה לשמור על יותר מ-30%, בחלקה בעוגת התעופה בנתב"ג".

מנכ"ל אל על דוד מימון אמר בטקס: "חלומות מתגשמים. חלמנו ורצינו והנה הגענו לרגע הזה ולמועדון המכובד של חברות התעופה המפעילות מטוס שהוא הטוב בעולם. ישנם מעט רגעים בחיים ובוודאי בחייה של חברה, בה אתה זוכה לראות חלום שהתגשם. אני גאה לחלוק איתכם רגע כזה בו אני יכול להכריז – We had a dream and now we have a Dreamliner".

עוד ציין מימון, כי הגעתם הצפויה של מטוסי ה- 787 החדשים תהווה את שיאה של תנופת ההתחדשות אשר תכלול מהפכה בחוויית הלקוח בכל ממשקי הטיסה. "בכך אנו ממשיכים לממש את חזון אל על  – להוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה, תוך מתן שירות איכותי ובלתי מתפשר לתועלת לקוחותינו. קבענו לעצמנו רף גבוה מאוד של מצוינות שירותית ומוצרית על מנת להתמודד בזירה התחרותית ולשמור על מעמדנו כבחירה הראשונה והמועדפת של הנוסעים, אל ומישראל",  הדגיש מימון.

סגן נשיא בואינג, ריי קונר, שלא הסתיר את התרגשותו, ציין, כי הקשר בין בואינג לבין אל על הוא לא קשר רגיל בין בואינג ללקוח אלה קשר שאותו הגדיר – חברות מיוחדת הנמשכת עשרות שנים. לדבריו מעטות חברות התעופה היום בעולם שמפעילות צי מטוסים של יצרן אחד, כמו אל על שכל מטוסיה הם של בואינג. "אנו בבואינג חשים גאווה ענקית וכבוד גדול  על כך שחברת התעופה אל על מפעילה צי מטוסים המורכב כולו ממטוסי בואינג בלבד. אנו שמחים ונרגשים שחברת התעופה אל על תצטרף בקרוב למשפחת חברות התעופה בעולם, ההולכת וגדלה, שכבר מפעילות את מטוס הבואינג 787 הדרימליינר".

הוא ציין, כי "המפתח לביצועיים הייחודיים של מטוסי הבואינג 787 דרימליינר טמון בעיצוב המבנה המהפכני של המטוס, הכולל שימוש בחומרים מרוכבים, המהווים כ-50% מגוף המטוס והכנפיים. ארכיטקטורת המערכות המתקדמות המותקנת במטוס פשוטה, יעילה ופונקציונאלית יותר מכל מערכת המותקנת במטוסים אחרים, והופכת אותו למטוס המתקדם והנוח ביותר בעולם. אנו בטוחים כי הדרימליינר ימלא תפקיד משמעותי בהצלחה העתידית של אל על".

הצטיידות ב-16 מטוסי 787 דרימליינר

במסגרת התכנית, הצטיידה אל על ב- 16 מטוסים חדישים מדגם 787 דרימליינר. מהלך זה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי בואינג 747-400 וצי 767-300. מטוסי הדרימליינר הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים לחסכוניים בצריכת דלק ויעילים באחזקה. מטוסים אלה מתווספים למטוסי בואינג 737-900 החדישים שרכשה אל על, אשר פועלים כבר כיום בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר.

מטוסי הדרימליינר החדשים של אל על

אל על מציעה במטוסי הדרימליינר החדשים חוויית טיסה ברמה הגבוהה ביותר, בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות המצויות במטוס. בין היתר, מערכת המצמצמת את השפעת כיסי האוויר ומסייעת לטיסה חלקה יותר, מערכות לטיהור האוויר ולהגברת הלחות היוצרות תחושה של טיסת נינוחה ונעימה יותר לרווחת הנוסעים. במטוסי הדרימליינר 3 מחלקות שירות: מחלקת העסקים  ובה מיטות שטוחות, מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה ומחלקת התיירים.

משאבים רבים הושקעו בעיצוב חדש בחלקו החיצוני של המטוס ובתכנון ועיצוב חלל תא הנוסעים. את תהליך העיצוב הובילה חברת עיצוב בינלאומית, מהטובות בעולם, PriestmanGoode. שמומחיותה עיצוב חוויית נוסע במטוסים.

עיצוב בשפת יהלומים

כחלק מתהליך ההתחדשות של אל על, החלה החברה בתהליך אסטרטגי מוקדם אשר פותח בשיתוף עם המעצב ברוך נאה, במסגרתו נוצרו קונספטים עיצוביים חדשים שיהלמו את  ההתחדשות הצפויה. הללו באו לידי ביטוי בשפת יהלומים, צבעוניות חדשה וטקסטורות. עבודה זו הועצמה על ידי חברת העיצוב PriestmanGoode, אשר פיתחה מוטיבים עיצוביים אלו כחלק מהראייה העיצובית הכוללת, שבאה לידי ביטוי במטוס כולו: בריפודי המושבים, בטפטים של המחלקות, בעיצוב החיצוני ועוד.

כחלק מהמהות הישראלית של אל על ליווה את תהליך העיצוב, יחד עם צוות אל על, המעצב עידן נויברג, אשר שילב את נקודת המבט העיצובית הישראלית.

ההשראה העיקרית לעיצוב החדש, נשאבה מאוצרות ארכיטקטוניים בנופה של ישראל, משחקי הגומלין בין אור לצל, הייחודיים לישראל ומשתקפים בציוני דרך בולטים בתוואי הנוף הפיזי של המדינה, שימשו השראה למוטיב היהלום, שעומד במרכז העיצוב החדש, וצורתו בולטת וחוזרת, לאורך גוף המטוסים ובכל מחלקות השירות.

סביבת הנוסע בכל מחלקות השירות עוצבה בקפידה. במטוס נפחי אחסון גדולים ונדיבים,  תאי האחסון העליונים גדולים ומרווחים. לאורך כל הטיסה ייהנו הנוסעים מתאורת לד צבעונית היוצרת חווית טיסה נעימה ומרגיעה. התאורה משתנה מעת לעת ומותאמת לכל שלבי הטיסה ולאופי השירות.

מחלקות השירות:

מטוס הדרימליינר 787-9 , כולל שלוש מחלקות שירות:

מחלקת עסקים: 32 מושבים הנפתחים למיטה שטוחה ומאפשרים גישה למעבר מכל מושב.  בסידור של 1-2-1,
פרימיום אקונומי: 28 מושבים רחבים ומרווחים , בסידור של 2 – 3 – 2.
מחלקת תיירים: 222 מושבים, בסידור של  3 – 3 –  3 מושבי המיועדים לטיסות ארוכות טווח.

בסך הכל 282 מושבים

מחלקת עסקים: חווית יוקרה אולטימטיבית

מחלקת העסקים החדשה של אל על מונה 32 מושבים ומציגה חווית  יוקרה אולטימטיבית עם נוחות ופרטיות מרבית. המחלקה החדשה עוצבה בגוונים עשירים של שמפניה, שוקולד ועץ המייצגים את החמימות של ישראל ויוצרים סביבה נעימה ומזמינה. 

נוסעי מחלקת העסקים החדשה ייהנו מחוויית טיסה במושבי מיטה ארגונומיים, סביבת עבודה ופנאי מרווחת ושטחי אחסון לנוחות ופרטיות מקסימלית. בדי המושבים, שנבחרו בקפידה, הווילונות כמו גם פאנל יוקרתי ומהודר, מעוצבים בהלימה לתאורה ולמוטיב היהלום, ליצירת להענקת מרחב תחושה יוקרתית ואקסקלוסיבית. כלל נוסעי המחלקה ייהנו מגישה למעבר ממושבם.

נוסעי המחלקה ייהנו מחוויית שירות משודרגת הכוללת חוויה קולינרית מוקפדת, שירות אישי באווירת יוקרה, ערכת נוחות איכותית , אזניות בולמות רעשים ועוד מגוון פינוקים. לנוחות הנוסעים סביבת עבודה ופנאי אופטימלית עם שולחן רחב וגדול, תאי אחסון ומסך בידור בגודל "16,  לצפייה איכותית ומתקדמת.

 מושבי מיטה – חוויית נוחות ופרטיות

מחלקת העסקים בנויה בתצורה של 1-2-1. מושבים בודדים ליד החלונות, ומושבים זוגיים הממוקמים במרכז המחלקה, בין כל שני מושבים מותקנת מחיצה לשמירה על  הפרטיות.  מעטפת המושב הייחודית מספקת פרטיות מושלמת. כלל נוסעי המחלקה ייהנו מגישה ישירה ממושבם למעבר.

אל על הנה החברה הראשונה שמציגה את מושבי חברת Recaro מסוג  CL6710, יצרנית מושבים מהמובילות בעולם, לחוויית שינה איכותית ומפנקת. המושבים הנפתחים למיטה שטוחה (180 מעלות) באורך של כשני מטר ("78, 198 ס"מ),  מספקים נוחות בסטנדרט הגבוה ביותר, ומעניקים לאורחי המחלקה מרווח מחייה מהטובים ביותר.

המושבים עוצבו ותוכננו בקפידה, והם עטופים באריג בגווני אפור ונגיעות כחול, בדומה למינרלים המצויים באזור ים המלח. האריג העשיר והאיכותי נתפר נטווה בהזמנה מיוחדת עבור אל על.

המושבים יוצרו בטכנולוגיה מתקדמת, עם כריות ארגונומיות לתמיכה מקסימלית בצוואר ובגב, ומסייעים לנוסע לחוות נוחות עוטפת לאורך כל הטיסה. כרית הראש ניתנת לכוונון ומאפשרת שישה מצבים שונים.

המושבים ניתנים לכוונון חשמלי באמצעות משטח מפסקי בקרה, שעוצב במיוחד עבור אל על, ומאפשר מעבר ישיר  למצבי ישיבה, מנוחה ושינה, וכיוון אישי נוסף בהתאם להעדפת הנוסעים.

סביבת הישיבה של כל נוסע כוללת שולחן מתכוונן  רחב במיוחד ומסך HD איכותי "16 , שלט מגע אינטראקטיבי, גישה נוחה למקור חשמל  115V ולשקע – USB בכל מושב, תאי אחסון מרווחים מאפשרים לאורחי המחלקה מרחב מספיק להנחת כל החפצים האישיים.  לנוחות האורחים, ארון אישי סגור, המצויד במראה.

חוויית שירות יוקרתית 

אורחי מחלקת העסקים ייהנו משירות אישי מוקפד שיוענק להם על ידי צוות דיילים ייעודי, כל זאת באווירת נינוחה ויוקרתית. מחלקת העסקים של אל על מקפידה על אווירה עסקית רשמית אך גם פמיליארית, כזו המאפשרת לכל נוסע להרגיש בבית, אך גם מכבדת את פרטיותו. לאורחי המחלקה יוצעו ערכת נוחות יוקרתית, אזניות לסינון רעשים, מגוון מגזינים ועיתונים ופינוקים נוספים. נוסעי המחלקה ייהנו משמיכת פוך וכרית מפנקת עם ציפית בד, כדי שיוכלו להרגיש כמו בבית.

חוויה קולינארית אקסקלוסיבית – התפריט במחלקת העסקים, יציע בעתיד מגוון ארוחות, חומרי גלם איכותיים, וכל זאת בהתאמה לטעם הישראלי והבינלאומי. מגוון מנות עיקריות לבחירה, בהגשה אישית, בעיתוי המועדף על הנוסע. הארוחה כוללת מספר מנות, המוגשות בנפרד.

בנוסף, ניתן לבחור בהגשה משולבת של כל המנות יחד (שירות אקספרס), או להזמין ארוחה קלה. בין הארוחות מוגש כיבוד כל העת. המחלקה מציעה מגוון משקאות אלכוהוליים, ויינות ממיטב היקבים בישראל.

מחלקת פרימיום אקונומי

מחלקת הפרימיום אקונומי מופרדת ממחלקת התיירים באמצעות וילון ומחיצה המעניקים פרטיות לאורחים בה. המחלקה  מונה 28 מושבי פרימיום רחבים ומפנקים של חברת Recaro   המסודרים בתצורה של  2-3-2, עם מרחב אישי גדול התואם לסטנדרט הפרימיום אקונומי בעולם. נוסעי המחלקה ייהנו משירות ייעודי מפנק.

מכירת הכרטיסים למחלקה תחל ב- 3.7

פרימיום בהושבה – נוסעי מחלקת פרימיום אקונומי ייהנו ממושבים ארגונומיים, מרווחים  עם מרווח של "38 (96 ס"מ)  בין המושבים המצוידים במשענת ייעודית לרגליים, לטיסה נינוחה. כיוונון המושב וכרית הראש לנוחות הנוסעים, לפי בחירתם. המושב ניתן להטיה של "7 .

פרימיום בשירות – נוסעי המחלקה ייהנו משירות אישי עם מגוון פינוקים: שמיכה מפנקת וכרית עם ציפית מבד, ערכת נוחות איכותית, בקבוק מים אישי ועיתונים.

פרימיום בקולינריה – נוסעי מחלקת פרימיום אקונומי ייהנו משירות ייעודי ותפריט עשיר, שיוגש בכלים מפורצלן, במהלך הארוחה יוצעו מגוון משקאות חריפים ויינות ממיטב היקבים המובילים בישראל לבחירת האורחים.

פרימיום גם לפני הטיסה – הטבות ותנאים יחודיים בשירותי הקרקע לנוסעי מחלקת הפרימיום: 

כבודת יד – 2 תיקי יד, עד  8 ק"ג ליחידה,
שתי מזוודות לבטן המטוס –  משקל כל אחת עד 23 ק"ג
בידוק  בנמל התעופה –  תור ייעודי ללקוחות הפרימיום אקונומי  בדלפקי מחלקת התיירים.

מחלקת תיירים

מחלקת תיירים בדרימליינר מונה 222 מושבים  של חברת Recaro  בתצורת 3-3-3

נוסע מחלקת התיירים יוכלו להנות ממושבים מתקדמים המיועדים לטיסות ארוכות טווח המעניקים מרחב מחיה אישי. המרווח בין המושבים "31 (78 ס"מ) . המושב מצויד בכרית ראש, הניתנת לכוונון ל- 6 מצבים לנוחיות הנוסע.

לנוסעים במחלקה מצפה חוויית צפייה והאזנה מהנה עם מערכת בידור מתקדמת AVOD   הכוללת מסך  HD אישי איכותי בגודל "12, מגוון מורחב של תכנים לכל הקהלים, ושירותי אינטרנט שיוצעו בעתיד הקרוב. כל אלה על מנת להעניק לנוסעים תחושה נעימה של הכי בבית בעולם בשילוב עם חווית בידור מתקדמת.

Exit mobile version