חברת אל על חתמה על הסכם שיתוף פעולה (אינטרליין) בתחום המטענים, עם חברת התעופה Bamboo Airways מווייטנאם ועם חברת התעופה Astral מקניה. ההסכמים נחתמו במסגרת כנס PORT2PORT שהתקיים בתל אביב. הסכמים אלה יאפשרו לאל על להרחיב משמעותית את רשת הנתיבים דרכם ניתן לייבא ולייצא מטענים מישראל ואליה. מדובר בהסכמים ראשונים בין החברות והם נכנסו לתוקף באופן מידי.
הטסת המטענים נעשית בבטן מטוסי הנוסעים ובמטוסי מטען ייעודיים ולשם כך, אל על הצטיידה לאחרונה במטוס מטען מסוג 737-800 שעבר הסבה ממטוס נוסעים למטוס מטען. ככל שאל על מרחיבה את נתיבי הטיסות שלה ברחבי העולם, כך מתרחבות גם יכולות הטסת המטען, בין השאר, עם תחילת הפעלת הטיסות הישירות לניו דלהי הודו, במקביל לחידוש הקו למומבאי בחודש אוקטובר 2023, תתאפשר גם הרחבת הטסת המטען להודו, עימה מקיימת ישראל קשרי מסחר ענפים.
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל על: "ההסכמים החדשים שנחתמו הם חלק מהתוכנית האסטרטגית, שתאפשר להפוך את ישראל ל-HUB שמחבר את ישראל ליעדים שונים בעולם, כולל ליעדים שאנחנו לא מפעילים אליהם טיסות ישירות. ההסכמים מצטרפים להסכמים קיימים של חטיבת המטענים עם חברות תעופה בינלאומיות נוספות, בהן אתיחד איירוויז, לאטאם, אייר צ'יינה, תאי קרגו, אתיופיאן איירליינס, פגסוס, ג'אפאן איירליינס ואחרות. עם פתיחת הטיסות הישירות מתל אביב לטוקיו חתמנו על הסכם גם עם חברת התעופה היפנית ANA.
"ההסכם החדש מאפשר לאל על לראשונה נקודות פיזור מגוונות ורבות באפריקה באמצעות חברת אסטרל המתמחה בהטסת מטענים. עם חברת התעופה במבו, שהיא חברת תעופה מסחרית אנו שוקדים על תוכניות נוספות במטרה להעמיק ולהרחיב את שיתוף הפעולה בין החברות. אנחנו מסתכלים לטווח ארוך עם הבנה שיש צורך להיערך לשווקים חדשים שיתעוררו בהתאם לשינויים בעולמות התעשייה והמסחר, שינויים שגם שמו את וייטנאם על המפה עם העברה מסיבית של ייצור מסין אליה", הוסיף רונן.