Site icon IAS

אל על מציינת שנה ל-7 באוקטובר עם מיזמי זיכרון מרגשים

אל על: המיצג המרגש ׳כלניות של תקווה׳ בטרקלין המלך דוד בנתב"ג. צילום דוברות החברה

חברת אל על מרכינה ראש לציון יום הזיכרון הלאומי לאסון 7 באוקטובר ותקיים מגוון יוזמות זיכרון ביום זה. יחד עם מיזם ״כלניות לפני הגשם״ של האומנית יפה סלומון ושותפותיה ורדה הר צבי, פנינה לכיש, דנה משאלי ושלומית חפר, אל על הקימה את המיצג המרגש ׳כלניות של תקווה׳ בטרקלין המלך דוד בנתב"ג.

בנוסף, אל על תציין את יום הזיכרון בדקת דומיה במטוסיה, באוויר ובקרקע, בליווי כריזה ייעודית לזכר הקורבנות. לצוותים ולנוסעים בטיסות יחולקו מדבקת כלניות עבור דש הבגד, לזיכרון והנצחה וכסמל לתקווה שנמצאת בלב כל אחד ואחת מאיתנו, תקווה שתצא מהארץ אל העולם ותקווה שתשוב מכל העולם בחזרה הביתה. במטוסי אל על תוקרן שקופית הזדהות עם יום השנה ל-7 באוקטובר, מלווה בתמונת הכלניות, וכרטיסי העלייה למטוס (Boarding pass) עוצבו במיוחד באופן המשלב את הכלניות ואת הזדהותנו עם יום השנה לציון האסון. במערכות המוזיקה של המטוסים, יוצג פלייליסט ייחודי, 'מנגינת חייהם', להנצחת חיילי ולוחמי גדוד 202 של חטיבת הצנחנים.

במסגרת מיצג 'כלניות של תקווה' הוצבו עשרות כלניות קרמיקה בטרקלין המלך דוד. המיזם הוקם בשיתוף עם היזמית יפה סלומון ושותפותיה ורדה הר צבי, פנינה לכיש ושולמית חפר, ששמו לעצמן למטרה לפזר 100 אלף כלניות אדומות עשויות חימר ברחבי הארץ, להנצחת הנרצחים בשבת השחורה. הכלניות מסמלות את מרבדי הכלניות אשר פורחים מסביב ליישובי עוטף עזה באביב. ב-7 באוקטובר 2023 שדות הכלניות הפכו לשדות דמים במתקפה רצחנית של חפים מפשע והדרום נצבע אדום עוד לפני בוא הגשם. פריחת הכלניות מהווה סמל לתקווה ולהתחדשות.

אל על יצרה את הפלייליסט 'מנגינת חייהם' להנצחת חיילי ולוחמי גדוד 202 (צפע) של חטיבת הצנחנים, אותו מאמצת אל על כבר למעלה מעשור במסגרת פרויקט 'אמץ לוחם'. מאז תחילת המלחמה, איבד הגדוד לוחמים רבים שחירפו נפשם בהגנה על הבית. רשימת ההשמעה מורכבת מהשירים האהובים ביותר על הנופלים במלחמת 'חרבות ברזל'. מלבד השירים אשר יושמעו במערכת המדיה של המטוסים בגרסתם המקורית, יושמעו גם עיבודים מיוחדים לשירים בזמן העלייה למטוס ובזמן הנחיתה.

לדברי סמנכ"ל שיווק, דיגיטל ותקשורת באל על, נדב חנין: "יחד עם כל תושבי מדינת ישראל, אל על כואבת, זוכרת ומרכינה ראשה ביום זה. נזכור את קורבנות הטבח ואת הגיבורות והגיבורים שנפלו בהגנה על המדינה מאז 7 באוקטובר. אנו פועלים להנצחת זכר הנרצחים והנופלים בכל רחבי העולם, כואבים את כאב המשפחות ומחבקים אותן. בימים אלה כולנו נושאים תפילה לשלומם ובריאותם של חיילי צה"ל ומייחלים לשובם של החטופות והחטופים".

Exit mobile version