Site icon IAS

אל על מפעילה חמישה מטוסים חכורים מספרד ופורטוגל

הסכסוך בין הנהלת אל על לבין הטייסים צובר תאוצה. כדי להפעיל את טיסותיה, לאור מחסור בטייסים כתוצאה מעיצומים, חכרה אל על 5 מטוסים מדגמים בואינג 737, 757 ו-767 מחברה ספרדית ומחברה פורטוגלית בחכירה רטובה, שמשמעותה שהמטוסים מופעלים עם טייסים וצוותי דיילי אוויר. היום טסו נוסעי אל על לפראג, ברצלונה ומילאנו במטוסים חכורים.

לפני יומיים, בגלל הסכסוך בין הטייסים להנהלה בוטלה ברגע האחרון טיסת אל על לבייג'ין, שהייתה אמורה להמריא בשעה 21:45 בלילה וכ-200 נוסעים נאלצו לבלות את הלילה בארץ ולהמריא לדרכם רק בשעה 08:30 בבוקר.

ההסכמה על שקט תעשייתי לא קוימה

בתחילת ינואר נוצר הרושם, כי הסכסוך המתמשך בין הנהלת אל על לבין הטייסים הגיע לסיומו לאחר הבנות שהגיעו נציגי ההנהלה ונציגי הטייסים בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. אז סוכם כי הטייסים יחזרו בתוך 24 שעות לעבודה סדירה ובהמשך יהיה שקט תעשייתי בחברה ויתקיימו דיונים כדי להגיע להבנות מסוכמות.

ההסכם לא החזיק מים ובמהירות חזר, לדברי ההנהלה המחסור בטייסים, על מנת לבצע טיסות, כשבטיסות ארוכות הטווח, לדברי ההנהלה, דרשו הטייסים שצוות אחד יטוס בכיוון אחד וצוות אחר יפעיל את הטיסה בחזרה. לדברי אל על הפעלת צוותים כפולים, כשהטייסים הלא פעילים יושבים במחלקות עסקים, מכבידה על הוצאות החברה ולכן היא לא הסכימה לסידור הזה.

מאחר ובית הדין לעבודה שהתערב בסכסוך קבע, כי אל על לא הצליחה להוכיח כי טייסי החברה משבשים את סדרי העבודה, ועל כן דחה את בקשת הנהלת אל על לסעדים זמניים, החליטה הנהלת אל על לחכור בחכירה רטובה מטוסים מחברות – Euro Atlantic Airways מפורטוגל, שממנה חכרה שני מטוסים ומחברת Privilege Style הספרדית שממנה חכרה שלושה מטוסים.

"לא נאפשר לטייסים להעלות שכרם שלא על פי ההסכם"

מאל על נמסר היום בתגובה, כי "לאור המשך העיצומים של אנשי צוות אויר, חברת אל על נאלצה להוציא היום במטוס חכור את הטיסות לפראג,  ברצלונה ומילאנו. השיבושים בטיסות הם תוצאה של התניות מצד טייסים לביצוע טיסות, בעיקרן דרישה מוקדמת לפיצול טיסות (כלומר סירוב לבצע את הטיסה הלוך וחזור ודרישה לבצע טיסה לכיוון אחד בלבד וחזרה כצוות לא פעיל, אשר מחייב הכפלה של ההוצאות לכל טיסה והכפלת שכרם) שלא על פי ההסכם, דרישה לקבלת מושב מנוחה במחלקת עסקים ועוד.  פעולות אלה גורמות להגדלה משמעותית של הוצאות החברה, דווקא בעידן בו התחרות מתגברת ועליה להפנות יותר משאבים לשירות נוסעיה. לא נאפשר לטייסים להעלות את שכרם בעשרות אחוזים שלא על פי ההסכם בדרכים עקלקלות ומניפולטיביות. על מנת שלא לפגוע בתדירות הטיסות ובנוסעים נאלצת אל על להפעיל טיסות מסוימות במטוסים חכורים". 

דיילים ישראלים

באשר לשירות הנוסעים הישראלים במטוסים החכורים ציינה אל על, כי "לצוות הדיילים מצטרפים 3 אנשי צוות של אל על, המזון, פרופיל השירות, שירותי הקרקע ותהליך הבידוק הביטחוני בארץ ובעולם מתקיימים כנהוג בכל טיסות אל על.

הודעה לנוסעים

עוד מסרה החברה, כי "אל על מקפידה לעשות כל מאמץ על מנת להודיע לנוסעים, אשר טיסתם יוצאת במטוס חכור, מוקדם ככל האפשר על השינוי. נוסעים אשר מבקשים לעבור לטיסה אחרת או לבטל את טיסתם יכולים לעשות זאת ללא דמי שינוי או ביטול. אנו עושים מאמץ כביר על מנת לעמוד בלוח הטיסות אליו התחייבנו כלפי לקוחותינו, מתוך תקווה להשיב את הטיסות לפעילות רק במטוסי אל על בהקדם".

"התנהלות חסרת אחריות של הנהלת החברה"

קברניט ניר צוק יו"ר ועד טייסי אל על מסר בתגובה: "טייסי אל על, יחד עם עובדי החברה, נאלצים להתמודד בבושת פנים מול נוסעים זועמים שסובלים מהתנהלות חסרת אחריות של הנהלת החברה. כל שנותר לנו הוא להתנצל בפני נוסעי אל על. כך למשל בטיסה לבייג'ינג קברניט הטיסה, שנאלץ לסעוד את אביו שאושפז, הודיע כ-12 שעות טרום הטיסה כי הוא נאלץ להישאר בארץ. בזמן זה נמצאו לא אחד, אלא 9(!!) טייסים מוכנים להפעלת הטיסה. הטיסה נדחתה לבוקר שלא לצורך.

בניגוד לשקרים שמופצים על ידי ההנהלה, כאילו הבעיות נעוצות בחוסר התייצבות טייסים, או שיבושים שנוקטים הטייסים, הרי השיבושים כולם מקורם אך ורק בהחלטות ההנהלה ובפעולותיה. אין מדובר בהחלטות עניינית לטובות הנוסעים, אלא חלק ממאבק תעסוקתי מכוער, שמנהלת הנהלת החברה כנגד הטייסים, על חשבון הנוסעים. עתירות שהגישה ההנהלה בנושא לבית הדין נדחו כבר פעמיים.

"מזה מספר חודשים מועברות טיסות אל על למטוסים זרים, למרות שהצוותים (טייסים ודיילים), ומטוסי אל על, זמינים לבצע את כל הטיסות – בזמן, ביעילות ובבטיחות. המוביל הלאומי הופך להיות אט אט לחברת תיווך. חשוב להבהיר חד-משמעית כי בכל החודשים האחרונים, ניתן היה לאייש את הטיסות כולן בצוותים ישראלים, עובדי החברה, ולהטיסם במטוסי אל על. מטוסים זרים לא נדרשו כלל".

 

 

 

 

 

Exit mobile version