Site icon IAS

אל על מבקשת סיוע לטוס מעל סעודיה

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, פנה אתמול במכתב לארגון הבינלאומי להובלה אווירית (יאט"א) ולראש הממשלה בנימין נתניהו, לסייע לחברה לטוס מעל המרחב האווירי של ערב הסעודית, כדי שתוכל להתחרות בנתיב המתוכנן של אייר אינדיה בין הודו לישראל. כך פרסמה היום סוכנות הידיעות רוייטרס.

סעודיה אינה מכירה בישראל, אף כי חלה הפשרה ביחסים בין שתי בעלות הברית של ארה"ב, בדאגה המשותפת מהתגברות ההשפעה האיראנית במזרח התיכון. עם זאת, מתן אפשרות לחברת תעופה ישראלית לטוס במרחב האווירי של סעודיה, באמצעות הסרת איסור בן 70 שנה, יהווה שינוי דיפלומטי דרמטי.

הערר של אל על הגיע בתגובה לתוכניות שנחשפו על ידי אייר אינדיה בחודש שעבר, המתכוונת להתחיל בטיסות ישירות לתל אביב, העוברות במרחב האווירי של סעודיה. מדובר בנתיב קצר ומהיר מאוד ביחס לנתיב שבו טסים מטוסי אל על, הנאלצים להקיף את חצי האי הסעודי העצום בדרכם להודו . זאת למרות שאין כל הודעה רשמית סעודית, כי אייר אינדיה קיבלה אישור לטוס מעל אדמת סעודיה בדרכה לישראל.

מבקש להתנגד לכל צורה של אפליה

מנכ"ל אל על פנה עכשיו לראש יאט"א אלכסנדר דה ג'וניאק, ואמר כי הוא מבין שלא יינתן אישור כזה למטיילים הישראלים, אבל ביקש מג'וניאק להיכנס לתמונה כדי למנוע "משחק לא אחיד". לדבריו, "אני מבקש מארגון יאט"א להתערב ולייצג את התעניינותה של תעשיית התעופה בכך שהיא תומכת בזכויות אופרטיביות שוות לכל הספקים מעל ממלכת ערב הסעודית ומתנגדת לכל צורה של אפליה", כתב מנכ"ל גונן אוסישקין במכתבו.

אוסישקין אמר, כי הוא גם ביקש את עזרתו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לפתור את הבעיה.

בארגון יאט"א חברות 280 חברות תעופה מ-120 מדינות.

אל על מקיימת כעת ארבע טיסות שבועיות למומבאי, אבל כל טיסה נמשכת שבע שעות במקום חמש, כאשר המטוסים טסים דרומה לכיוון אתיופיה ומשם הם פונים מזרחה להודו, כדי להימנע מכניסה למרחב אווירי של סעודיה.

מן הראוי להדגיש, כי אייר אינדיה לא קיבלה עדיין אישור להפעיל טיסות לישראל תוך כדי חציית המרחב האווירי של ערב הסעודית.

על פי מכתבו של אוסישקין, שהפך למנכ"ל אל על לפני כשבועיים, אמורות להתחיל טיסות אייר אינדיה לישראל ב-6 במרץ, כשהוא מסתמך על נתוני הסלוטים שניתנו לחברה ההודית  על ידי רשות שדות התעופה.

Exit mobile version