חברת אל על הודיעה היום (28.5) לבורסה, על כניסתו לתוקף של הסכם בינה לבין התאחדות משדרי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל ביחס למודל התקשרות מעודכן.
תחילת ההליך היה בעקבות פניית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, בעקבותיו עידכנה אל על כי חזרה בה מהודעתה על מעבר למודל התקשרות מעודכן עם הסוכנים החל ב-1 ביוני 2019, במסגרתו לא תשולם עמלת בסיס.
לאחר שחברת אל על עדכנה ב-28 במאי 2018 את סוכני הנסיעות וסיטונאי התיירות שעובדים עמה בארץ ובחו”ל, ובהמשך לדו”ח החברה ממרץ השנה, בו עדכנה כי מה-1 ביוני לא תשלם עמלת בסיס – שונתה החלטתה וב-11 באפריל 2019 נחתם הסכם עם ההתאחדות, לפיו תעדכן החברה את ההודעה ותציע לסוכנים בארץ. מדובר בתגמול בשיעור קבוע שלא יעלה על 3% ביחס לחלק מכרטיסי הטיסה שיימכרו על ידם, בהתאם לקריטריונים שהוגדרו (סוגי הכרטיסים השונים, מחלקות מחיר, נקודת המוצא, אזורי טיסה ועוד).
בדיווח המקורי החברה מציעה לסוכנים גם תמריצים (עמלה משתנה) בהתאם לעמידה ביעדי המכירות. התאחדות משרדי הנסיעות מצדה, התחייבה במסגרת ההסכם שלא ליזום, לנהל או להיות צד לכל הליך משפטי נגד החברה בקשר עם ההודעה ועם מודל התגמול המעודכן.
ההסכם שנחתם מצד אל על בידי המנכ”ל גונן אוסישקין וסמנכ”לית הכספים דגנית פלטי, הוא בתוקף עד ליום 30 למאי 2024, כאשר כניסתו לתוקף היתה מותנית בקבלת הסכמה חתומה של החברים בהתאחדות בתוך 60 יום מחתימת ההסכם.
החברה מעריכה כי לתכנית התגמול המעודכנת הזו תהא השפעה חיובית על תוצאותיה הכספיות, אם כי לא במונחים מהותיים בהשוואה למחזור המכירות שלה.
יצויין כי התגמול נמוך מהעמלה שעמדה על כ-5%, אולם החלופה מצד הסוכנים היתה להגיש תביעה.