Site icon IAS

אל על חתמה על הסכם לרכישת עד 31 מטוסים מדגם בואינג MAX737

מטוס בואינג 737MAX. . צילום יח"צ

חברת אל על חתמה אמש (ד') על הסכם עם חברת בואינג לרכישה של עד 31 מטוסים מדגם בואינג MAX737 שיחליפו ויגדילו את צי המטוסים צרי הגוף הנוכחי של אל על. העסקה מהווה מימוש של התכנית האסטרטגית של החברה, הכוללת בין היתר את חידוש כלל ציי המטוסים והצערתם, לצד הכנסת טכנולוגיות חדשות, והגדלת היצע המושבים, זאת במטרה לשדרג משמעותית את חווית השירות והטיסה, תוך שימת דגש על איכות הסביבה לפי מדדי ה-ESG העולמיים.

ההסכם כולל רכישה של 20 מטוסי MAX737, ואופציות לרכישה של עד 11 מטוסים נוספים, שיחליפו את צי המטוסים צרי הגוף הנוכחיים של אל על מדגם בואינג 737-800 ו-737-900. המטוסים צפויים להימסר החל משנת 2028. החברה רוכשת את המטוס צר הגוף המתקדם והגדול ביותר שבואינג מציעה – MAX737, שנחשב למוביל בתחום האנרגיה הירוקה וה-ESG, ומפחית בכ-20% את צריכת הדלק ואת פליטת גזי החממה. במקביל, החברה תבחן הקדמת הפעלה של מספר מטוסי 737MAX כבר משנת 2027 וזאת באמצעות חכירה יבשה.

מדובר בהסכם ההצטיידות הגדול ביותר בתולדות אל על, שיאפשר הגדלה משמעותית של צי המטוסים של החברה, שמצטרף להסכם נוסף עליו חתמה אל על לאחרונה עם בואינג לרכישה של עד תשעה מטוסי דרימליינר (787-9) נוספים.

המטוסים מדגם MAX737, הם מהמתקדמים והחדישים בעולם כיום, ורכישתם מציבה את אל על בקו אחד עם חברות התעופה המובילות בעולם בהן דלתא אייר ליינס, יונייטד איירליינס, לופטהנזה, אייר קנדה ואחרות שחתמו גם הן על הסכמים לרכישת מטוסים מדגם זה.

עלות הרכישה המוערכת של 20 המטוסים, נכון למועדי המסירה העתידיים שלהם, לרבות מנועים חליפיים וכן מלאי חלקי חילוף, צפויה להיות כ-1.5 מיליארד דולר ארה"ב. בהנחה שהחברה תממש את מטוסי האופציה או תקדים הפעלה של המטוסים באמצעות איזה מהמטוסים חכורים, העלות הכוללת עשויה להגיע עד לסך של כ-2.5 מיליארד דולר ארה"ב.

יו"ר דירקטוריון אל על, עמיקם בן צבי: "היום אנו כותבים פרק חדש בהיסטוריה של חברת אל על. רכישת מטוסי הבואינג MAX737 מהווה צעד אסטרטגי משמעותי שיקדם את צמיחתה של אל על, יבטיח את עתידה ומציב אותה בשורה אחת עם חברות התעופה המובילות בעולם. עם השלמת המהלך בעוד מספר שנים, אל על תציג צי מטוסים חדשני, טכנולוגי ומתקדם שיאפשר להעניק חווית שירות יוצאת דופן וימצב אותה היטב מול אתגרי התחרות בשוק".

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "מדובר בציון הדרך המשמעותי ביותר של אל על בשנים הקרובות שיאפשר לנו להעמיד לטובת לקוחותינו את חוויית השירות והטכנולוגיה המתקדמות ביותר בענף. מימוש תוכנית ההצטיידות ארוכת הטווח שהחלה ברכישת הדרימליינרים הנוספים ומגיעה לשיאה בעסקה הנוכחית, מוכיחה שוב את המחויבות שלנו כלפי הציבור הישראלי והמדינה, כאשר אנו מודעים לתפקידנו המרכזי בהבטחת שמיים פתוחים לישראל. מימוש תכניתנו האסטרטגית שבין מטרותיה הרחבת הצי, הגדלת הצעת הערך ללקוחות, הגדלת הקיבולת והמושבים ועוד, תבטיח חברה חזקה ומתפתחת למשך שנים רבות".

Exit mobile version