Site icon IAS

אל על: הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ- 70 מיליון דולר

חברת אל על הציגה היום (ג') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2016 ולתשעת החודשים הראשונים של 2016.

הרבעון השלישי

הכנסות החברה ברבעון השלישי השנה הסתכמו בכ- 644 מיליון $ לעומת כ- 647 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד. הרווח  לפני מס ברבעון השלישי השנה הסתכם  בכ- 93 מיליון $ בהשוואה לרווח של  כ- 126 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד. הרווח  הנקי ברבעון השלישי השנה  הסתכם  בכ- 70 מיליון $ בהשוואה לרווח של  כ- 93 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA הסתכם בכ-142 מיליון $, לעומת כ-173 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.יתרות המזומנים והפיקדונות של החברה ליום  30.9.2016 הסתכמו בכ-219 מיליון $.  מספר קטעי הנוסע ברבעון השלישי  לשנת 2016 עלה בכ-13% לעומת אשתקד; היצע המושבים של החברה גדל בכ-7.5%  

נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג ברבעון השלישי  עלה לכ- 31.5%  גידול של כ-5% לעומת ברבעון המקביל אשתקד; שיעור תפוסה במטוסים ברבעון השלישי  עמד על 87.3% לעומת 87% ברבעון מקביל אשתקד.

תשעת החודשים של השנה

הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה  הסתכמו בכ- 1,578 מיליון $ לעומת כ- 1,578 מיליון $ בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח  לפני מס בתשעת החודשים הראשונים השנה  הסתכם  בכ- 106 מיליון $ בהשוואה לרווח של  כ- 128 מיליון $ בתקופה מקבילה אשתקד. הרווח  הנקי בתשעת החודשים הראשונים השנה  הסתכם  בכ- 83 מיליון $ בהשוואה לרווח של  כ- 94 מיליון $ בתקופה מקבילה אשתקד.

דוד מימון מנכ"ל אל על

"החברה מציגה היום רווח נקי של  70 מיליון $ וגידול בכל פרמטרים התפעוליים, לרבות גידול בקטעי נוסע בשיעור של כ-13%, עלייה  בנתח השוק ל- 31.5%%, וכן גידול בשיעור התפוסה של המטוסים לרמה של 87.3%.  ברבעון השלישי של 2016 הצגנו הכנסות דומות להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד וזאת על אף התחרות המאתגרת וירידת מחירי כרטיסי הטיסה.

הרבעון השלישי הושפע מעיצומי הטייסים הנמשכים כבר חודשים רבים וגורמים לשיבושים בפעילותה של אל על . השיבושים מתבטאים בין היתר בעיכובים וביטולים בהוצאתן של הטיסות.

גם בתקופת הדוח, נאלצה החברה לחכור מטוסים, מהלך שהשפיע על הוצאות החברה, זאת  כדי למנוע ביטול של טיסות. לאור התמשכות העיצומים.

אנו מחויבים להבטחת הצלחתה ושגשוגה של החברה, המהווה מקור פרנסתם של אלפי בתי אב ממשפחת אל על ונחושים לעשות כל שניתן על מנת להחזיר את החברה לפעילות סדירה ומעל לכל, להשיב את הביטחון והאמון של קהל הלקוחות."

דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים

"אנו מסכמים את  הרבעון השלישי של שנת 2016 עם הכנסות דומות לרבעון השלישי בשנה הקודמת בשל הגדלה משמעותית של מספר הנוסעים, וזאת למרות התחרות הגוברת והמשך המגמה של הירידה במחירי הכרטיסים.

הוצאות ההפעלה גדלו למרות החיסכון בהוצאות הדלק בכ- 23 מיליון דולר, (כ- 17%) . הגידול בהוצאות הושפע בעיקר מגידול בפעילות ומהשיבושים באיוש הטיסות והצורך במציאת פתרונות חלופיים לכך.

EBITDA ברבעון זה הסתכם בכ-142 מיליון דולר ויתרות המזומנים בסוף הרבעון הינם בהיקף של כ- 219 מיליון דולר".

 

 

Exit mobile version